خبرنگاران پروپوزال های مرتبط با بیماری کرونا حمایت می شوند

به گزارش مجله پیامک، تهران - خبرنگاران - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پروپوزال های اعضای هیات علمی این دانشگاه و کارآزمایی های بالینی مرتبط با بیماری کرونا خارج از نوبت با اعطای گرنت مورد حمایت قرار می گیرند.

خبرنگاران پروپوزال های مرتبط با بیماری کرونا حمایت می شوند

محمدعلی صحرائیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ، تسریع در اخذ رای کمیته اخلاق در خصوص پروپزال های مرتبط با کرونا از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری این که محدودیتی در انتخاب این موارد نداریم اما همه آنها مورد ارزیابی قرار می گیرند، اضافه کرد: پروپوزال های مرتبط با کرونا در اولویت قرار می گیرند و مقدار گرنت به نوع طرح و موثر بودن آن، بستگی دارد .

ظرفیت فراوری ماسک 3 برابر افزایش می یابد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین از افزایش ظرفیت فراوری ماسک توسط شرکت های دانش بنیان وابسته به این دانشگاه اطلاع داد و اظهارداشت: بعضی شرکت های دانش بنیان وابسته به این دانشگاه اقدام به فراوری ماسک N95 می کردند که ظرفیت فراوری این شرکت ها سه برابر افرایش یافت.

صحرائیان با بیان این که این محصولات در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد ، ادامه داد: افزایش فراوری ماسک توسط بعضی از شرکت های دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله اقدامات این دانشگاه برای کنترل بیماری است که به اجرا درآمده است.

وی به فعالیت دیگر مجموعه های این دانشگاه درحوزه پیشگیری از بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: مرکز تحقیقاتی علوم دارویی این دانشگاه مواد و ژل های ضد عفونی کننده را فراوری نموده است.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد که تا به امروز به بیش از 100 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (آدینه) آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا را 11 هزار و 364 نفر در کشور خاطرنشان کرد و گفت: 514 نفر نیز به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و سه هزار و 529 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 858

به "خبرنگاران پروپوزال های مرتبط با بیماری کرونا حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پروپوزال های مرتبط با بیماری کرونا حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید