خبرنگاران راه اندازی آزمایشگاه ویژه تشخیص کرونا در هرمزگان

به گزارش مجله پیامک، بندرعباس- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با کوشش شبانه روزی و جهادی نیروهای متخصص دانشگاه، آزمایشگاه ویژه تشخیص کرونا در استان راه اندازی شده است.

خبرنگاران راه اندازی آزمایشگاه ویژه تشخیص کرونا در هرمزگان

دکتر محمود حسین پور پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران گفت: هم اکنون تجهیزات این آزمایشگاه نصب شده و در مرحله استاندارد سازی براساس استانداردهای وزارت بهداشت هستیم و پیش بینی می کنیم تا 48 ساعت آینده وارد فاز عملیاتی گردد.

وی اضافه نمود: نیروهای این آزمایشگاه جهت آموزش به انستیتو پاستور ایران اعزام شده و آموزش های لازم را فرا گرفته اند و شماری از کیت های تشخیصی مورد احتیاج نیز برای استان ارسال شده و مابقی نیز تا 48 ساعت آینده به دستمان می رسد.

ماسک مورد احتیاج برای استان در دست تامین است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد تامین ماسک و ژل ضدعفونی نماینده برای استان نیز گفت: مکاتبه های لازم اجرا شده و شماری ماسک نیز برای استان ارسال شده که در گام اول برای قشم با توجه به داشتن مورد مثبت ارسال شده است.

حسین پور اضافه نمود: شماری نیز در بندرعباس در میان کادر درمان، پرستاران، پزشکان و دیگر عوامل به منظور حفظ سلامتی این نیروها در جهت تداوم ارایه خدمات بهداشتی به مردم در دست توزیع است.

وی با بیان اینکه ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد، گفت: مردم باید اجازه دهند که کادر درمان که در گام نخست مقابله با کرونا قرار دارند، بیماران، افراد مشکوک و دیگر گروه هایی که در معرض آلودگی هستند، دسترسی راحتری به ماسک داشته باشند.

حسین پور ضمن تایید نبود ژل ضدعفونی نماینده در داروخانه ها، بیان داشت: این کمبود کشوری می باشد که با توجه به شرایط ایجاد شده و به طور یقین با کوشش های در دست انجام در آینده ای نزدیک رفع می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توضیح داد: استفاده از ژل های ضدعفونی نماینده در شرایطی که به آب و صابون مایع دسترسی داشته باشید، ضرورتی ندارد.

استفاده بی رویه از مواد ضدعفونی نماینده در منزل مسائل تنفسی به دنبال دارد

حسین پور با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی به ویژه شستن مکرر دست به منظور مقابله با ویروس کرونا، گفت: متاسفانه بعضی از افراد در استفاده از مواد ضدعفونی نماینده در منزل افراط می نمایند که این موضوع می تواند مسائل تنفسی برای افراد خانواده ایجاد کند.

وی اعلام کرد: احتیاجی نیست در هر بار شستشوی ظرف ها از آب ژاول (وایتکس) برای ضدعفونی کردن استفاده کرد و استفاده از مایع های ظرفشویی معمولی کفایت می نماید.

حسین پور ابراز داشت: لباس ها نیز با مواد شوینده مخصوص لباس ضدعفونی می شوند و احتیاجی نیست از آب ژاول برای شستن لباس های معمول و روزانه استفاده کنیم.

تاکید بر پرهیز مردم از حضور در مکان های عمومی داریم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ما نمی توانیم مردم را مجبور کنیم که از خانه خارج نشوند، گفت: ما شرایط را برای مردم توضیح می دهیم و از آنها می خواهیم که برای حفاظت از خود از منزل خارج نشوند.

حسین پور ادامه داد: حضور در هر اجتماعی که در یک فضای سربسته باشد، ضریب انتقال ویروس کرونا را به شدت افزایش می دهد و مردم باید از حضور در این فضاها به شدت اجتناب نمایند.

وزارت بهداشت 30 بهمن ماه ابتلای دو شهروند قمی به ویروس کرونا را تایید کرد و اکنون به صورت روزانه آمار مبتلایان جدید را اعلام می نماید؛ تا به امروز استان های قم، گیلان، اردبیل، مازندران، خراسان رضوی، تهران، البرز، اصفهان، همدان، مرکزی، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، لرستان، فارس، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز درگیر این بیماری شده اند.

آمار نهایی مبتلایان به این بیماری در ایران تا ظهر روز هفتم اسفند ماه به 139 نفر و موارد فوت ناشی از آن به 19 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 818

به "خبرنگاران راه اندازی آزمایشگاه ویژه تشخیص کرونا در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اندازی آزمایشگاه ویژه تشخیص کرونا در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید