خبرنگاران عرضه فراورده های دامی در چهارمحال و بختیاری بدون مجوز دامپزشکی ممنوع شد

به گزارش مجله پیامک، شهرکرد- خبرنگاران- معاون سلامت اداره کل دامپرشکی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، عرضه انواع فراورده های خام دامی در این استان بدون مجوز دامپزشکی ممنوع و غیر قانونی است.

خبرنگاران عرضه فراورده های دامی در چهارمحال و بختیاری بدون مجوز دامپزشکی ممنوع شد

حسین صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، از تشدید نظارت بر نحوه عرضه مواد پروتئینی در این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا اطلاع داد و گفت: عرضه هرگونه فرآورده های خام دامی فاقد مجوز دامپزشکی، غیر مجاز است و در صورت مشاهده تخلف با افراد خاطی بشدت برخورد خواهد شد.

وی توضیح داد:با هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی و استقرار مأموران شبکه دامپزشکی شهرستان ها در محورهای اصلی استان، عرضه و فروش مواد خام پروتئینی فاسد شدنی تنها با مجوز انجام می گردد.

صالحی، همچنین، کشتار دام در مناطق روستایی و تفرجگاه ها و خارج از نظارت مأموران دامپزشکی را ممنوع اعلام و توضیح داد: با افراد خاطی در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

معاون سلامت اداره کل دامپرشکی چهارمحال و بختیاری هدف از تشدید نظارت در عرضه مواد خام پروتئینی را رعایت بهداشت فردی از زمان کشتار دام تا طبخ آن عنوان و تاکید نمود: با آنالیز صورت گرفته هیچ گونه منشاء انتقال ویروس کرونا به وسیله دام زنده به اثبات نرسیده است.

به گزارش خبرنگاران، استان چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از یک میلیون و 500 هزار رأس دام سبک عشایر کوچرو و حدود یک میلیون واحد دامی صنعتی و روستایی، یکی از قطب های دامپروری است.

ویروس کرونا که کووید 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از 100 کشور دنیا سرایت نموده است و سازمان بهداشت دنیای را بر آن داشت تا در خصوص بهداشت دنیای؛ شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر، نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 851

به "خبرنگاران عرضه فراورده های دامی در چهارمحال و بختیاری بدون مجوز دامپزشکی ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عرضه فراورده های دامی در چهارمحال و بختیاری بدون مجوز دامپزشکی ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید