خبرنگاران جهش کرونا در ژاپن، تعداد مبتلایان 50 هزار نفر شد

به گزارش مجله پیامک، پکن- خبرنگاران- ژاپن که تا پیش از این به نظر می رسید در کنترل شیوع ویروس کرونا پیروز بوده است و شاهد شیب ملایم تعداد مبتلایان و همچنین آمار پایین جان باختگان بود اکنون با یک جهش سریع روبرو شده است به طوری رقم مبتلایان از مرز 50 هزار نفر گذشته است.

خبرنگاران جهش کرونا در ژاپن، تعداد مبتلایان 50 هزار نفر شد

به گزارش خبرنگاران سرعت انتشار ویروس به شدت در حال افزایش است در حالی که این رقم اوائل ماه ژوئیه /تیر/ به 20 هزار نفر رسیده بود در اواخر همان ماه به 30 هزار نفر افزایش یافت و سوم آگوست /13 مرداد/ به 40 هزار نفر رسید و اکنون نیز تنها با گذشت یک هفته به 50 هزار نفر رسیده است.

تنها در روز گذشته /دوشنبه/ 836 مورد جدید و در طی یک هفته گذشته هم دستکم 10 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

شدت گسترش موارد ابتلا به کرونا در حدی است که در این کشور برای روز 19 مرداد هزار و 601 مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شد تا رکورد بیشترین ابتلای روزانه در این کشور از زمان شیوع کرونا ثبت گردد.

محققان موسسه ملی بیماری های عفونی ژاپن، نمونه هایی از بیماران مبتلا به کرونا را برای مطالعه توالی ژنوم جمع آوری کردند و در نهایت دریافتند مبتلایان فعلی به ویروس کرونا جهش یافته آلوده شده اند همین موضع باعث افزایش شدت شیوع این ویروس شده است.

دولت کلانشهر توکیو با 14 میلیون جمعیت می گوید روز دوشنبه 197 نفر دیگر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند این اولین بار ظرف دو هفته گذشته است که آمار روزانه پایتخت ژاپن زیر 200 نفر می باشد اما این رقم برای 33 روز متوالی بالای 100 نفر باقی مانده است.

شمار کل مبتلایان در توکیو در حال حاضر 16 هزار و 64 نفر است شمار بیماران با شرایط وخیم 24 نفر است که یک نفر بیشتر از روز قبل می باشد.

در میان نگرانی های سیستم پزشکی ژاپن مبنی بر شیوع ویروس، تعداد مرگ و میرها و موارد بدحال نیز به طور پیوسته در حال افزایش است علاوه بر این، کمپین دولت با عنوان برو به سفر که ماه گذشته برای یاری به احیا صنعت گردشگری داخلی شروع شده است، نگرانی هایی را ایجاد نموده است که ممکن است شیوع ویروس را بدتر کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس، توکیو از ساکنان خواسته است از مسافرت یا بازگشت به زادگاه خود برای فصل تعطیلات خودداری نمایند شهردار توکیو گفته است که در صورت لزوم شرایط اضطراری در پایتخت اعلام خواهد نمود.

همزمان گزارش شده است که 60 درصد از داوطلبان و اداره نمایندگان المپیک و پارالمپیک توکیو که تابستان سال آینده برگزار می گردد نگران شدت دریافت این ویروس هستند تا کنون 200 هزار داوطلب برای یاری به برگزار نمایندگان این رویداد ثبت نام نموده اند قرار است از میان آنها 80 هزار نفر به عنوان داوطلب انتخاب شوند.

المپیک و پارالمپیک توکیو قرار بود تابستان سال جاری برگزار گردد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد و حتی زمزمه هایی هم مبنی احتمال لغو این بازی ها شنیده می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1161

به "خبرنگاران جهش کرونا در ژاپن، تعداد مبتلایان 50 هزار نفر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهش کرونا در ژاپن، تعداد مبتلایان 50 هزار نفر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید