دهلی نو آلوده ترین پایتخت دنیا شد

به گزارش مجله پیامک، گروه سوئیسی آی کیوایر که یکی از نهادهای شناخته شده در سنجش آلاینده ها و ذرات مضر تنفسی است در گزارشی آلوده ترین پایتخت های دنیا را در سال 2020 میلادی معرفی نموده است.

دهلی نو آلوده ترین پایتخت دنیا شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به گزارش ایسنا، آی کیوایر خاطرنشان کرد که دهلی نو در سال 2020 میلادی برای سومین سال متوالی آلوده ترین پایتخت دنیا بوده به لحاظ کیفیت هوا است.

براساس گزارش کیفیت هوای دنیا در 2020 از سوی این نهاد که داده های 106 کشور را جمع آوری نموده، هند 35 شهر از 50 شهر آلوده دنیا را در خود جای داده است.

با وجود کاهش 11 درصدی میانگین سالانه سطح PM2.5 به دلیل محدودیت های تردد مرتبط با همه گیری کرونا در سراسر هند که سال گذشته اعمال شد، این کشور بعد از بنگلادش و پاکستان سومین کشور دنیا از لحاظ میزان آلودگی هواست.

این یافته ها بر مبنای متوسط سالانه ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به دست آمده است. قرار دریافت در معرض این ذرات برای مدت طولانی ممکن است منجر به بیماری های کشنده ای نظیر سرطان ریه و بیماری های قلبی گردد.

بنابر گزارش رویترز، گزارش این گروه نشان داده که در سال 2020 میلادی حجم متوسط ذرات معالق (کمتر از 2.5 میکرون) در یک متر مکعب در دهلی نو 84.1 بود. این رقم بیش از 2 برابر پکن است که سال پیش رقمی معادل 37.5 را ثبت نموده بود و چهاردهمین شهر آلوده در دنیا لقب گرفته بود.

یافته های این گروه که با مشارکت موسسه تحلیلی صلح سبز جنوب شرقی آسیا اجرا شده، تخمین زده که 54 هزار مرگ زودرس مرتبط با آلودگی بالا در دهلی نو اتفاق افتاده است.

در سال 2020 میلادی کشورهای جنوب آسیا بدترین کیفیت هوا را تجربه کردند.

سال پیش 20 میلیون شهروند دهلی نو که در تابستان به لطف قرنطینه پاک ترین هوا را تنفس می کردند در زمستان و پس از افزایش آتش سوزی ها در مزارع ایالت های پنجاب مجبور به تنفس هوای سمی شدند.

میزان آلایندگی در پایتخت هند در نوامبر به 144 و در ماه دسامبر به 157 میکروگرم در متر مکعب رسید که بیش از 14 برابر متوسط اعلام شده توسط سازمان بهداشت دنیای است.

همچنین بنابر گزارش بی بی سی، این گزارش شارلوت آمالی، پایتخت جزایر ویرجین آمریکا و استکهلم سوئد را پاک ترین پایتخت دنیا معرفی نموده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1537

به "دهلی نو آلوده ترین پایتخت دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهلی نو آلوده ترین پایتخت دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید