کوهستان آلپ فرانسه

به گزارش مجله پیامک، وقتی صحبت از سفر به فرانسه می گردد ناخودآگاه به پاریس و جاذبه های بی نظیر آن فکر می کنیم اما اگر شما جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که عاشق طبیعت اند و می خواهید طبیعت فرانسه را تجربه کنید پس باید سری به کوهستان آلپ بزنید.

کوهستان آلپ فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بدون شک شما هم عقیده دارید که آب و هوا و شرایط محیطی، می تواند تعطیلات شما را خوب و یا بد کند. در این جا چند توصیه به شما ارائه داده ایم که با دقت بر روی آن ها، می توانید در هر فصلی که دوست دارید به کوهستان آلپ سفر کنید و در هر حالت، خاطره زیبایی برای خود و خانوداه یتان بسازید.

1. کوهستان آلپ در فصل بهار

برف های زمستانی در حوالی ماه آپریل شروع به ذوب شدن می نمایند. این اتفاق از ارتفاعات کم شروع شده و رفته رفته تا ارتفاع حدود 3000 متر در ماه جون می رسد. در حقیقت آخرین بارش برف، تقریباً در انتها آپریل اتفاق می افتد که می تواند شما را غافلگیر کند، حتی در ارتفاعات کم در ماه می.

این یک زمان تماشایی در سال است که در آن اولین گل ها در می آیند، حیواناتی که در خواب زمستانی بودند بیدار می شوند و رودخانه هایی با آب های خروشان و زلال، جاری می شوند. این زمان، شرایطی ایده آل برای قدم زدن، دوچرخه سواری، کوهنوردی است. در این زمان، علاقه مندان به گل، طبیعت، صخره نوردان و دیگر علاقه مندان به ورزش های زمستانی می توانند به این منطقه زیبا سفر نمایند.

برترین زمان با حداکثر جاذبه برای این گونه فعالیت ها، نزدیک جوئن است. هوا تا حدودی گرم است اما نه زیاد گرم و برف کافی برای آب رودخانه ها و روییدن گل ها ذوب شده است.

ماه جوئن همین طور برترین ماه برای دوچرخه سواری در ارتفاعات برای علاقه مندان به این ورزش است. در کوه های بلند، بیشتر پناهگاه ها که در زمستان بسته بودند، در اواسط جون باز می شوند و اقامت کوهنوردان را ممکن می سازند.

2. کوهستان آلپ در تابستان

به محض این که تابستان فرا می رسد، هوا تا حدی پایدارتر می گردد. به خصوص در جنوب کوهستان آلپ که در این زمان، با طلوع خورشیدی زیباتر روبرو هستیم. به هرحال، گرما بعلاوه باعث فراوری رعد و برق های بزرگ در کوهستان می گردد و می توانید بیشتر بعد از ظهرهای تابستان را به تماشای رعد و برق های ایجاد شده در کوهستان بپردازید.

قسمت جنوبی کوهستان آلپ فرانسه و اطراف آن، آب و هوایی آفتابی دارد به طوری که دارای آب و هوایی مدیترانه ای و 300 روز طلوع آفتاب در هر سال است. هر چه بیشتر به سمت شمال حرکت می کنید، هوا غیر قابل پیش بینی تر می گردد.

روزهای گرم آفتابی برای هر نوع فعالیتی عالی است. فعالیت هایی مثل صخره نوردی، دره نوردی، کوهنوردی، بالا رفتن از درخت ها، پیاده روی، پرواز با پاراگلایدر، قایقرانی، شنا در دریاچه ها، دوچرخه سواری و خیلی از ورزش های هیجان انگیز دیگر، در این منطقه قابل انجام است و حتما با انجام دادن آن ها، لذت خواهید برد.

برف ذوب شده در طول تابستان، به تدریج جاری خواهد شد ، آب های زلال را به وجود خواهد آورد و در دره ها جاری می شوند. از قلم نیاندازید که این شرایط در زمانی که میزان برف زیادتری آب شده است، بسیار خطرناک است.

3. کوههای آلپ در فصل پاییز

تابستان رو به انتها است، رعد و برق ها تا حدودی کم تر می شوند. همچنان هوا تا حدودی گرم است و در بعد از ظهرها، تا میزان ای هوا خنک تر می گردد. در این زمان، کاروان ها احتیاج به پوشیدن لباس گرم دارند. ماه های سپتامبر و اکتبر برای پیاده روی، صخره نوردی، کوهنوردی و دوچرخه سواری عالی است.

زمانی که اکتبر رو به انتها است، هوا به طور محسوسی خنک تر می گردد و در نوامبر، اولین بارش های برف اتفاق می افتد. در این هنگام، زمان این می رسد که دوباره به ورزش های زمستانی فکر کنید. تفریح محبوب فرانسوی، پیدا کردن قارچ است که در اوایل اکتبر اتفاق می افتد.

بعلاوه زمانی در سال برای برگ های پاییزی این کار مجددا انجام می گردد. آفتاب در پاییز بدون وجود هیچ گونه مه و حرارت تابستانی، تماشایی است. تنها آسمان بی نهایت آبی و خورشید پاییز، برای شما کافی است که خاطره ای زیبا از این منطقه را به یاد داشته باشید.

برای عکاسان این شرایط بسیار ایده آل است. پاییز زمان مناسبی برای تماشا کوهستان آلپ و رسیدن به آرامش است. شکار یک ورزش محبوب در آلپ است و فصل مخصوص آن پاییز است. پس اگر در این زمان از سال به تماشا آلپ می روید، برای این که به شما تذکر ندهند، حواس تان به آدم هایی که ژاکت نارنجی فلورسنت، پوشیده اند باشد.

4. کوهستان آلپ در زمستان

بارش برف در نوامبر و دسامبر در ارتفاعات بالاتر شروع می گردد و تا اواسط دسامبر زمانی که استراحتگاه های اسکی باز می گردد، ادامه دارد. این اتفاق، به طور طبیعی در زمستان رخ می دهد. به طور معمول، برترین تراکم برف در ژانویه و زمانی که دما سردتر است و روزها کوتاه تر می گردد، وجود دارد.

پوشش برف معمولا در تمام ارتفاعات خوب است بنابراین ورزش های سطح پایین تر، در این موقعیت ها بسیار خوب انجام می گردد. یک اتفاق تاریخی مهم درباره زمان برنامه ریزی تعطیلات زمستانی، تعطیلات مدارس فرانسوی است. آن ها یک ماه تمام از 7 فوریه تا 7 مارچ، تعطیلات دارند.

این زمانی است که فرانسوی ها آن را برای اسکی انتخاب می نمایند و این زمان شلوغ ترین وقت برای اردوگاه ها، پیست ها، جاده ها و… است. مارچ معمولا به خاطر برف پایدار و روزهای آفتابی، زمان خوبی برای اسکی است.

در انتها ماه مارچ، روزها گرم تر می شوند و در ارتفاعات پایین تر و سمت جنوب، برف تا حدودی نرم و به شکل بهار خواهد شد، به شکلی که در بهار ذوب می شوند. بیشتر اردوگاه ها از اوایل مارچ تا آواخر آپریل بسته هستند.

12 کلیسای معروف فرانسه

جاهای تماشای توکیو و جاذبه های گردشگری ژاپن

15 علت برای تجربه یک مسافرت تنهایی

20 جاذبه گردشگری برتر آسیا

منبع: آلامتو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1760

به "کوهستان آلپ فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوهستان آلپ فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید