گشت و گذار در گیسوم را از دست ندهید

به گزارش مجله پیامک، گیسوم یکی از جاهای دیدنی و بسیار بکر و زیبا است که در فاصله 90 کیلومتری از جاده رشت به سمت آستارا و 15 کیلومتری جنوب تالش واقع شده است. زیبایی در این منطقه گردشگری و توریستی به نهایت خود رسیده است زیرا شما می توانید به طور همزمان از دیدن جنگل و ساحل لذت ببرید.

گشت و گذار در گیسوم را از دست ندهید

یک فضای بکر ساحلی در این منطقه وجود دارد که شما می توانید ساعت ها در آن نشسته و یا تنی به آب بزنید. نزدیکی این جنگل به رامسر به شما کمک می کند بعد از بازدید از آن سری به رامسر زیبا نیز بزنید.

پارک جنگلی گیسوم

حدود 15 سال پیش پتانسیل بالای گردشگری این منطقه باعث شد، تمهیدات ویژه ای برای استفاده از آن اجرا شده و جنگل به یک پارک جنگلی بسیار زیبا و ایمن برای تفریح مسافران تبدیل شود. این پارک جنگلی حدود 80 هکتار مساحت داشته و یکی از بزرگ ترین پارک های جنگلی ایران به شمار می رود.

نزدیکی دریا و جنگل این منطقه توریستی را به یک مکان خاص تبدیل کرده است. به طوری که شما در یک چشم انداز می توانید در طرفی درختان سر به فلک کشیده و یک پوشش گیاهی سبز را دیده و در طرف دیگر، دریا و ساحل را ببینید.

انتخاب این جنگل در هر فصلی می تواند شما را به گوشه ای از بهشت ببرد. در فصل بهار و تابستان هرجا که چشم کار می کند، سبزی و نشاط است.

فصل پاییز شما در دنیایی از رنگ های زرد و نارنجی گم خواهید شد و در فصل زمستان می توانید در کنار بارش برف و باران یک طبیعت خاص و منحصر به فرد را پیش چشمان خود ببینید. طبیعت منحصر به فرد این منطقه توریستی چیزی شبیه به فیلبند بوده و شما را به عمق رویاهایتان خواهد برد.

امکانات رفاهی پارک جنگلی

مانند دیگر منطقه ها گردشگری در رامسر، گیلان و دیگر شهرهای شمالی، در این منطقه توریستی امکانات رفاهی ویژه ای برای مسافران تدارک دیده شده تا بتوانند از سفر خود نهایت لذت و استفاده را ببرند.

اگر با ماشین شخصی به سفر رفته اید، در این پارک جنگلی پارکینگ هایی وجود دارد تا شما بتوانید با خیال آسوده خودرو خود را در آن جا پارک کنید. برای اقامت در این جنگل زیبا، محدودیتی ندارید. سوئیت ها و منازل ویلایی مختلفی در این جنگل یا در کنار ساحل ساخته شده تا شما بتوانید یک اقامت دلچسب و عالی داشته باشید. این ویلاها در اندازه های کوچک تا بزرگ و امکانات رفاهی استاندارد ساخته شده اند تا شما تجربه اقامت شما به یک خاطره دلچسب تبدیل شود.

در این منطقه یک پاسگاه پلیس به صورت شبانه روزی مشغول به فعالیت است تا امنیت مسافران به طور کامل حفظ شود. منطقه حفاظت شده شنا برای بانوان و آقایان به همراه غریق نجات از دیگر ویژگی های ساحل این منطقه توریستی به شمار می رود. وجود آلاچیق برای اتراق کردن و همچنین مغازه ها و فروشگاه های مختلف در این منطقه نیز باعث رفاه بیشتر مسافران شده است. از دیگر امکانات این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· مسیرهای پیاده روی

· وسایل ورزشی

· وسایل بازی بچه ها

· موزه طبیعی گل و گیاه

· ورزشگاه

· قایق سواری

· پاراگلایدر

· اسب سواری

· دوچرخه سواری

· جت اسکی

· پارالاکس

حیوانات جنگل گیسوم

پارک جنگی و منطقه حفاظت شده تنها بخشی از ناحیه جنگلی وسیع این منطقه است. با توجه به پوشش گیاهی متنوع و شرایط آب و هوایی مساعد، گونه های حیوانی مختلف و متعددی در این جنگل زندگی می کنند. از جمله این حیوانات می توان به خرگوش، خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، بز کوهی، قرقاول و غیره اشاره کرد.

بنابراین اگر روحیه ماجراجویی دارید و قصد دارید بیشتر از منطقه حفاظت شده جنگل را ببینید، حتما مراقب این حیوانات باشید. با توجه به جنس خاک این منطقه، پوشش گیاهی نیز در آن بسیارمتنوع است. به طوری که شما می توانید بیش از 76 گونه گیاهی خاص را در آن ها پیدا کنید. برخی از این گیاهان دارویی و برخی دیگر سمی هستند. از این رو اگر اطلاعی راجع به گیاهان ندارید، بهتر است تنها از تماشای آن ها لذت ببرید!

جاذبه های گردشگری گیسوم و نزدیک آن

اگر اهل سفر هستید و منطقه ها زیبای ایران مانند فیلبند را دیده اید، بازدید از این منطقه را نیز حتما جز برنامه هایتان قرار دهید. تونل جنگلی این پارک که در دو طرف آن درختان سر به فلک کشیده ای وجود دارند شما را به یک جاده رویایی خواهد برد. از طرف دیگر با توجه به نزدیک بودن شهرها و روستاهای شمالی به یکدیگر اگر در پی یک سفر پربار هستید که در زمان کوتاه جاذبه های گردشگری متنوعی را ببینید، بازدید از این منطقه ها را که در نزدیکی این پارک جنگلی قرار دارند را از دست ندهید:

· قلعه رودخان

· جاده اسالم به خلخال

· چمخاله گیلان

· آبشار ویسادار

· پارک جنگلی سیاه داران

· غار گنج خانه

منبع: همگردی
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2104

به "گشت و گذار در گیسوم را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در گیسوم را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید