تیام-استقلال، جدایی دو سر باخت

به گزارش مجله پیامک، آمار تیام در امارات را نمی توان با دوران حضور او در استقلال قیاس کرد. تیام روی هم 360 دقیقه در زمین بوده و فقط یک گل به ثمر رسانده. یعنی هر 360 دقیقه یک گل زده که یک پنجم آمار او در استقلال است.

تیام-استقلال، جدایی دو سر باخت

به گزارش خبرنگاران ، امیر اسدی ، برای استقلال، حفظ مامه تیام از نان شب واجب تر بود. مهاجمی سنگالی که آماری خارق العاده در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا از خود بر جا گذاشت و ثابت کرد برای هر دروازه و هر دروازه بانی خطرناک است. تیام وقتی بعد از چند ماه دوری از فوتبال، پیراهن استقلال را پوشید، کمتر کسی انتظار درخششی اینچنینی را از او داشت. اینکه بیاید و به یکباره ستاره خط حمله استقلال گردد، مورد عجیبی بود که حداقل در سالیان اخیر نمونه اش را هرگز ندیده بودیم.

تیام برای استقلال در لیگ برتر، 6 بازی انجام داد، 396 دقیقه در زمین حضور داشت و 4 گل به ثمر رساند. آماری جالب از مهاجم سابق یوونتوس و امپولی در سری آ. مهاجمی که چند ماه قبل از حضور در استقلال، دروازه دوناروما و میلان را باز نموده بود. او راه دروازه ها را می دانست و بلد بود چطور دروازه بان ها را تسلیم کند. برایش هم نام تیم و دروازه بان فرقی نمی کرد، گل می زد و شادی می کرد و البته طرفداران را از زمین جدا.

درخشش ویژه تیام اما نه در لیگ برتر که در لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد. او 6 بار در ترکیب استقلال نهاده شد، 450 دقیقه بازی کرد و 7 گل سرنوشت ساز به ثمر رساند. گل هایی که صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز آن ها را از یاد نبرده و بخشی از جدول گلزن های برتر لیگ قهرمانان را به نام تیام اختصاص داده. مهاجمی که اگر می ماند شاید استقلال هم می توانست همچنان در آسیا باقی بماند.

آمار کلی تیام را در استقلال مروز می کنیم تا عملکرد او را با حالا که به عجمان امارات رفته قیاس کنیم. مهاجم سنگالی در استقلال، 12 بازی انجام داد، 846 دقیقه در زمین حضور داشت و 11 بار دروازه حریفان را فرو ریخت. یعنی به ازای هر 76 دقیقه، یک گل زده. آمار او چشم ها را خیره می نماید و البته حسرت را زنده. اینکه چرا او به همین سادگی از استقلال جدا شد تا در عجمان و لیگ امارات بازی کند.

تیام از وقتی پیراهن عجمان را بعد از کش و قوس های فراوان و حرف و حدیث های بسیار بر تن نموده، 4 بار در ترکیب این تیم حضور داشته و فقط یک گل به ثمر رسانده. او هفته اول و در افتتاحیه لیگ امارات، مقابل النصر در دقیقه 13 تک گل پیروزی عجمان را زد تا 3 امتیاز ارزشمند نصیب این تیم کوچک و کم نام و نشان فوتبال امارات گردد. 3 امتیازی که تا امروز پا بر جا مانده و به آن اضافه نگردیده است.

مهاجم سابق استقلال، هفته دوم برابر الشباب بازی کرد اما نه گل زد و نه توانست مانع شکست عجمان گردد. این بازی را الشباب با نتیجه 3 بر یک برد تا شکست تلخی را به عجمان تحمیل کند. تیام 90 دقیقه در زمین بود اما توقفیقی در باز کردن دروازه حریف به دست نیاورد. برای هفته سوم، باز هم آیمن الرمادی مصری، نام تیام را در ترکیب ثابت عجمان قرار داد. بازی با نتیجه 2 بر یک به سود الفجیره به انتها رسید و مامه تیام در نقش پاسور ظاهر شد و پاس گل تیمش را برای اوهاووچی فرستاد.

تیام البته در جام حذفی نیز یک بار برای عجمان بازی نموده اما گل نزده. آن هم مقابل بن یاس و در دیاری که با تساوی یک بر یک به انتها سید. آمار تیام در امارات را نمی توان با دوران حضور او در استقلال قیاس کرد. تیام روی هم 360 دقیقه در زمین بوده و فقط یک گل به ثمر رسانده. یعنی هر 360 دقیقه یک گل زده که یک پنجم آمار او در استقلال است.

عجمان با تیام از 3 بازی 3 امتیاز کسب نموده و در رده دهم جدول رده بندی واقع شده است. از این حیث هم مهاجم سنگالی موفق نبوده و حضور در یک تیم مدعی به نام استقلال را با بازی در تیمی نه چندان قدرتمند ترجیح داده. برای تیام البته قدرت یک تیم در اولویت قرار نداشت و به همین خاطر بود عجمان را به استقلال ترجیح داد. باز هم یاد جمله جواد زرینچه می افتیم. کاپیتان سابق استقلال می گفت: کاش مدیران باشگاه، پول بازیکنان خارجی جذب گردیده را یک جا به تیام می دادند و او را حفظ می کردند. زرینچه درست می گفت. آن وقت هم استقلال در این بحران گرفتار نمی شد و هم تیام مجبور نبود در یک تیم معمولی و لیگی سطح پایین بازی کند.

10

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 73

به "تیام-استقلال، جدایی دو سر باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیام-استقلال، جدایی دو سر باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید