کمیته استیناف ریسک کرد!

به گزارش مجله پیامک، تهران (پانا) - دیروز برای هواداران فوتبال بخصوص دو باشگاه بزرگ مرکز با خبرهایی نگران کننده مبنی بر حذف از آسیا آغاز و پس از چند ساعت سردرگمی و التهاب، اوضاع با اظهارنظرهای مسئولان کمیته صدور مجوز حرفه ای کمی آرام شد. البته که خطر به طور کامل رفع نشده است.

کمیته استیناف ریسک کرد!

به گزارش ایران، کاظم اولیایی، عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: کمیته بدوی یکسری اشکالات در خصوص صدور مجوز حرفه ای پرسپولیس، استقلال و تراکتور وارد دید و تا آخرین فرصت که یکم آبان بود با مدیران عامل باشگاه های مربوطه مکاتبه کرد. پس از آن فدراسیون فوتبال نامه ای با امضای حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال به ای اف سی ارسال کرد تا فرصتی به این سه باشگاه داده و در این فرصت مدارک مجدداً بررسی شود. کمیته بدوی فدراسیون فوتبال متشکل از پنج نفر (سه کارشناس ورزش، یک کارشناس حقوقی و یک کارشناس مالی) است. پیش از آنکه سه کارشناس مدارک را بررسی کنند، کارشناسان مالی و حقوقی پرونده ها را بررسی کردند و به دلیل برآورده نشدن الزامات، درخواست این سه تیم را برای دریافت مجوز مردود دانستند. البته تا پایان 9 آبان (دیروز) کمیته استیناف فرصت داشت در رأی کمیته بدوی تجدیدنظر کند که همین کار را انجام داد.

او ادامه داد: مدیران پرسپولیس و استقلال روز یکشنبه جلسه ای با وزیر ورزش برگزار کردند و تعهد دادند که مسائل شان را در فصل جاری رفع کنند. مدیران باشگاه و فدراسیون فوتبال صورتجلسه را امضا کردند و به داریوش مصطفوی، رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال تعهد دادند و این کمیته هم با توجه به تعهد انجام شده، مدارک را تأیید و در واقع ریسک کرد و نظر کمیته بدوی را رد کرد. البته در این بین نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر رد فوری مجوز حرفه ای سرخابی ها از طریق ای اف سی که تقریباً چنین چیزی ممکن نیست و آنها باید بیش از 50 کشور از جمله چین، کره جنوبی، عربستان و امارات را که تعدادی از باشگاه های شان نظیر ما مشکل دارند بررسی کنند. این عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا سه سال است که اختیار صدور مجوز حرفه ای را به فدراسیون کشورها واگذار و به فدراسیون ها اعلام کرده کارشناس های خود را معرفی کنند. بنابراین از ما تضمین های لازم را گرفته اند که اگر گزارش های غیر واقع داشته باشیم، ای اف سی می تواند ما را جریمه یا محروم کند. در واقع حتی اگر به این نتیجه برسند که تأییدیه کمیته استیناف برای باشگاه ها چندان درست نبوده، به فوتبال ایران کاری ندارند و شخص جریمه می شود و در صورتی که چنین رویه ای تداوم داشته باشد فوتبال ملی و باشگاهی تعلیق می شود. اولیایی گفت: امیدواریم ای اف سی تضمین های ما را بپذیرد. ما از آنها دو ماه فرصت خواستیم که نپذیرفتند و تنها 24 ساعت مهلت دادند که امشب (دیشب) به پایان می رسد. در وهله اول نظرات کمیته بدوی و استیناف برای آنها مهم است و یکی دو ماه آینده از کمیته راستی آزمایی می کنند و می گویند مدارک تان را به ای اف سی بیاورید و از تأییدیه دفاع کنید. اگر مطمئن شوند که اظهارات مان صادقانه نیست، از فدراسیون می خواهند فرد را کنار بگذارد و فرد دیگری را مأمور کند.

او درباره اینکه چه تضمینی به ای اف سی داده ایم؟ پاسخ داد: نکته حساس این است که کمیته تجدیدنظر (استیناف) هر زمانی که احساس کند همتی برای رفع مسائل وجود ندارد، می تواند مجوز را باطل کند. در نیم فصل یقین دارم که مجدداً موضوع ارزیابی خواهد شد. سال هاست وزارت ورزش جداسازی مالکیت باشگاه های استقلال و پرسپولیس را تضمین می دهد اما به آن عمل نمی کند. تعهد داده شده که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند و امیدوارم بالاخره این اتفاق بیفتد. اولیایی با تأکید بر اینکه ایراد اصلی ای اف سی موضوع حقوقی یعنی مالکیت مشترک دو تیم است، گفت: این دو باشگاه یک مالک دارد و این خلاف اصل فیفاست و فیفا نمی پذیرد که دو باشگاه رقیب یک مالک داشته باشند. نکته مهم دیگر اینکه بعضاً عنوان می شود موضوع ورود بانوان به ورزشگاه ها هم جزو الزامات ای اف سی برای صدور مجوز حرفه ای است، در صورتی که این گونه نیست و ورود زنان به ورزشگاه ها برای این مهم جزو الزامات نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1876

به "کمیته استیناف ریسک کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته استیناف ریسک کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید