فراوری 6 محصول سلول بنیادین در کشور

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران/لرستان مدیر تجاری سازی و فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادین و پزشکی بازساختی کشور از فراوری شش محصول سلول بنیادین اطلاع داد.

فراوری 6 محصول سلول بنیادین در کشور

دکتر رجب زاده، امروز در نخستین نشست شورای استانی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادین و پزشکی بازساختی که در محل سالن همایش های استانداری لرستان برگزار گردید، اظهار کرد: افزایش طول عمر و جوان ماندن از دغدغه های بشر است که این مهم به وسیله سلول های بنیادین و علوم پزشکی قابل دستیابی است.

وی گفت: ارزش سرمایه گذاری محصولات سلولی از ریسک پایین و ارزش بالاتری نسبت به محصولات دارویی برخوردار است.

مدیر تجاری سازی و فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادین و پزشکی بازساختی کشور با اشاره به اینکه تا به امروز یک هزار شرکت و کمپانی در جهان روی سلول های بنیادین سرمایه گذاری داشته اند، بیان نمود: با توجه به پیشرفت بسیار چشمگیر در میزان سرمایه گذاری و ورود شرکت های بزرگ مالی در این حوزه چشم انداز بسیار خوبی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای آن می توان متصور بود.

وی گفت: ژن درمانی برای درمان نابینایی و درمان سرطان خون موضوع سرمایه گذاری این شرکت های بزرگ جهان بوده است.

رجب زاده با بیان اینکه کشورمان در فراوری علم شرایط خوبی دارد و جزو 13و 14 کشور جهانست، اضافه نمود: این درحالیست که سهم ما از بازار جهانی در حوزه کسب و کار ناچیز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه جهش خوبی در راستای ایجاد شرکت های دانش بنیان و تمایل هیات علمی دانشگاه ها به این سمت اتفاق افتاده است، اضافه نمود: در حال حاضر بیش از 140 شرکت در کشور داریم که از این تعداد 100 شرکت دانش بنیان شدند و بیش از 1000 نفر در این شرکت ها فعالیت دارند و سالانه بالغ بر 5000 میلیارد ریال درآمدزایی دارند.

وی از راه اندازی مراکز جامع در کشور اطلاع داد و گفت: تا به امروز هفت مرکز جامع در استان های مختلف راه اندازی شده تا شرکت های دانش بنیان در آنها مستقر شوند.

رجب زاده از فراوری 6 محصول سلول بنیادین در کشور اطلاع داد و اضافه نمود: این محصولات به تایید سازمان غذا و داروی کشور رسیده و در زمینه فراوری سلول برای غضروف، پوست و... بوده است.

وی گفت: همچنین در حوزه مهندسی بافت و فراوری محصولات استخوانی 297 محصول فراوری و به مرحله استفاده داخلی رسیده و حتی صادر می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 670

به "فراوری 6 محصول سلول بنیادین در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 6 محصول سلول بنیادین در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید