تعطیلی پنج شنبه با شنبه جابه جا می گردد؟

به گزارش مجله پیامک، نماینده مجلس با اشاره به لایحه دولت برای تغییر تعطیلی پنج شنبه گفت: این موضوع از سال ها قبل مطرح است و باید بحث های کارشناسی دقیق روی آن انجام گردد.

تعطیلی پنج شنبه با شنبه جابه جا می گردد؟

خبرنگاران - گروه سیاسی: تغییر تعطیلات کشور از پنج شنبه و آدینه به آدینه و شنبه موضوعی است که سال هاست در دولت و مجلس مطرح است. تاجایی که دولت سیزدهم نیز لایحه ای به مجلس در این زمینه فرستاده است. محسن پیرهادی عضو هیات رییسه مجلس گفته که با ارائه اصلاحیه ای بر لایحه دولت، تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها را در کمیسیون اجتماعی مجلس دنبال خواهد نمود.

سیداحمد رسولی نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده ادوار مجلس در این زمینه به خبرنگاران گفت: این موضوع از سال ها قبل مطرح است. بسیاری از کشورهای جهان به علت هماهنگی با سیستم مالی و مالی تعطیلات خود را به شنبه و یکشنبه منتقل کردند در کشور ما نیز سال ها این بحث مطرح بوده که پنج شنبه روز کاری باشد و تعطیلات به آدینه و شنبه منتقل گردد.

رسولی نژاد ادامه داد: حتی بعضی از کشورهای عربی نیز برای هماهنگی بیشتر با جهان این کار را انجام دادند. به هر صورت این لایحه به کمیسیون اجتماعی رفته و مجلس اصلاحیه بر لایحه دولت نیز انجام داده است. به این ترتیب منتظر ماند تا در کمیسیون مربوطه باید بحث های کارشناسی روی این موضوع انجام گردد.

نماینده دماوند اضافه کرد: من به یاد دارم که از مجلس چهار این مسئله مطرح بود و در سفرهای خارجی که می رفتیم سفرای ایران می گفتند که اگر پنج شنبه روز کاری و شنبه تعطیل باشد مدت زمان بیشتری برای ارتباط و کار و هماهنگی بین داخل و خارج کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس تاکید نمود: باید منتظر ماند تا بحث های کارشناسی روی این لایحه انجام گردد و ابعاد و جوانب مختلف آن سنجیده گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2237

به "تعطیلی پنج شنبه با شنبه جابه جا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی پنج شنبه با شنبه جابه جا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید