تصادف های جاده ای با فناوری نوین کاهش می یابد

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصادفات جاده ای یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشور است و سالانه تعداد قابل توجهی از انسان ها جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند.

تصادف های جاده ای با فناوری نوین کاهش می یابد

ایمن نبودن جاده ها، عوامل انسانی و عدم ایمنی خودروها در بروز این حوادث نقشی اثرگذار دارند و برطرف هر کدام از این عوامل می تواند به کاهش تلفات جاده ای یاری کند. به همین دلیل ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه تبادلات علمی و فناورانه در راستای پیاده سازی سامانه تماس اضطراری بر روی یک ناوگان، تفاهم نامه ای منعقد کرد.

این تفاهم نامه در راستای کاهش تلفات جاده ای است که از اولویتهای ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شمار می رود.

از جمله مفاد این تفاهم نامه می توان به مواردی چون، برنامه ریزی برای بکارگیری فناوری های نوین در سامانه تماس اضطراری برای ارتقای خدمات و بهره وری، تامین منابع اقتصادی واعتباری در راستای اخذ استانداردهای مربوطه و فراوری انبوه سامانه تماس اضطراری و کوشش جهت توسعه کاربردی سامانه تماس اضطراری (ecall) برای سایر خودروسازان اشاره نمود.

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد بعد از اجرایی شدن سامانه تماس اضطراری (e call) بر روی ناوگان به عنوان نخستین گام، جهت توسعه این سامانه و انجام هماهنگی های بین سازمانی گام بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 593

به "تصادف های جاده ای با فناوری نوین کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصادف های جاده ای با فناوری نوین کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید