تور آلمان ارزان: باز شدن گره قدیمی آب و فاضلاب اهواز به دست دانش بنیان ها، موفقیت دستگاه ایرانی پس از ناکامی آلمانی ها و چینی ها

به گزارش مجله پیامک، جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری در بعضی استان ها به عنوان یک چالش مهم در صنعت آب و فاضلاب کشور مطرح بوده است.

تور آلمان ارزان: باز شدن گره قدیمی آب و فاضلاب اهواز به دست دانش بنیان ها، موفقیت دستگاه ایرانی پس از ناکامی آلمانی ها و چینی ها

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این دغدغه سبب شد تا کارگروه تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یک همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، به حل این مشکل یاری کند.

بومی سازی دانش فراوری دستگاه های پیشرفته

در یکی از این پروژه ها، دستگاه جدیدی جهت پروژه فاضلاب شهری اهواز طراحی و فراوری شد که حفاری و لوله گذاری درایو اول با پیروزیت به اتمام رسیده و در حال اجرای درایو دوم است.

در این پروژه، شرکت تونل ساز ماشین به عنوان یک شرکت دانش بنیان فراوریی در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، پیروز به بومی سازی دستگاه های میکروتونلینگ شده است.این شرکت که 20 سال تجربه کار اجرایی در حوزه تونل های مکانیزه دارد، هم اکنون 6 سال است که به حوزه ساخت ورود نموده که بومی سازی دانش فراوری دستگاه های میکروتونلینگ، یکی از این طرح ها به شمار می رود.

پیروزیت دستگاه ایران ساخت پس از ناکامی آلمانی ها و چینی ها

این دستگاه بعد از دو تجربه ناپیروز شرکت های آلمانی و چینی، در شرایط زمین شناسی خاص اهواز مورد بهره برداری نهاده شد و با عملکرد و راندمان قابل قبولی، اهداف مدنظر آن ناحیه را به پیش برده است.

با بومی سازی این دستگاه، زمینه برای صادرات آن به کشورهایی چون آذربایجان و قطر فراهم شده است. دانش بومی شده فراوری این دستگاه ها به گونه ای است که دستگاه متناسب با زمین پروژه طراحی و فراوری می شوند که همین، تفاوت میان این دستگاه با نمونه های خارجی مشابه است.

یک سوم هزینه نمونه های مشابه اروپائی

شرکت های خارجی دستگاه هایی را به دیگر کشورها صادر می نمایند که برای عموم زمین ها کاربری دارد چون اگر کشوری بخواهد متناسب با خاک یک اقلیم خاص از جغرافیای خود به آن شرکت ها سفارش دهد، باید بودجه گزافی را خرج آن کند اما در نمونه بومی سازی داخل، نه تنها این دستگاه ها متناسب با زمین هر ناحیه طراحی و فراوری می شوند بلکه به لحاظ هزینه، حدود یک سوم نمونه های مشابه اروپایی و کمی کمتر از نمونه های چینی صرفه مالی دارد.

این صرفه جویی مالی، علاوه بر قیمت تمام شده دستگاه، در موارد دیگری چون عدم هزینه حمل و نقل و جابجایی از کشور مبدا یا خدمات پس از فروش، تیم اجرایی و آموزش نیروها نیز خود را نشان می دهد.

این فناوری که سبب شد تا در یکی از نمونه ها، گامی بلند در جهت حل پایدار چالش صنعت آب و فاضلاب کشور برداشته گردد، با حمایت های کارگروه تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست و مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت فراوری و توسعه نهاده شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1918

به "تور آلمان ارزان: باز شدن گره قدیمی آب و فاضلاب اهواز به دست دانش بنیان ها، موفقیت دستگاه ایرانی پس از ناکامی آلمانی ها و چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: باز شدن گره قدیمی آب و فاضلاب اهواز به دست دانش بنیان ها، موفقیت دستگاه ایرانی پس از ناکامی آلمانی ها و چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید