تأمین آب شرب 100روستای بانه

به گزارش مجله پیامک، مدیر منابع آب حوضه آبریز دریای خزر و دریاچه ارومیه گفت: آب شرب 100روستای معین در شهرستان بانه توسط شرکت آب و فاضلاب تأمین خواهد شد.

تأمین آب شرب 100روستای بانه

به گزارش خبرنگاران، سید مرتضی موسوی دیروز پنج شنبه(12 مهر ماه) در جریان بازدید از سد بانه با اشاره به وجود سازه های آبی مناسب در شهرستان بانه اظهار کرد: در نظر داریم با اعتبارات سال 98 آب مورد نیاز کشاورزی و شرب شهرستان بانه را تأمین کنیم.

وی اضافه نمود: آب شرب بیش از 100روستای شهرستان بانه که مشکل کمبود آب آشامیدنی دارند توسط شرکت آب و فاضلاب تأمین خواهد شد.

مدیر منابع آب حوضه آبریز دریای خزر و دریاچه ارومیه با اشاره به ضرورت تکمیل خط انتقال آب از سد عباس آباد به بانه توضیح داد: به علت ضرورت تعمیر سد بانه نیاز است خط انتقال آب از سد عباس آباد به بانه تکمیل گردد که همه تلاشمان را برای تأمین اعتبار این پروژه می کنیم.

انور کریمی کانی، مدیر اداره منابع آب شهرستان بانه با اشاره به نبود آبخوان در این شهرستان گفت: برای تأمین آب شرب و کشاورزی با توجه به نبودآبخوان در بانه، تنها راه چاره ساخت سد برای تأمین آب است.

وی ادامه داد: مسئله ای برای دریچه های سد بانه به وجو آمده است که فقط با تکمیل خط انتقال آب سد عباس آباد به بانه امکان انجام تعمیرات وجود دارد.

مدیر اداره منابع آب شهرستان بانه گفت: 10کیلومتر از خط انتقال آب از سد عباس آباد به تصفیه خانه بانه نیمه کاره مانده است که برای تکمیل این پروژه به 116 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به نبود سد، برای تأمین آب کشاورزی یادآور شد: سد چومان و کانی گویژان در دست مطالعه قرار دارند که با تکمیل این سدها می توانیم کشاورزی را در بانه رونق ببخشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 83

به "تأمین آب شرب 100روستای بانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین آب شرب 100روستای بانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید