به زودی با پوتین ملاقات خواهم کرد، روسیه موافق کریدور زنگه زور است

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی از موضع کشورش در مورد اصرار بر خرید سامانه موشکی اس - 400 از روسیه و رد درخواست آمریکا برای متوقف ساختن پروژه خرید این سامانه دفاع کرد.

به زودی با پوتین ملاقات خواهم کرد، روسیه موافق کریدور زنگه زور است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس این گزارش، اردوغان در خصوص تبادل نظری خود با بایدن بر سر سامانه موشکی اس - 400 گفت: به بایدن گفتم که در خصوص موضوع اس -400 و اف -35 در انتظار گام متفاوتی از ترکیه نباشید. چون ما در قبال اف -35 به وظیفه خود عمل کردیم.

وی همچنین در خصوص مورد تأمین امنیت افغانستان در دوران پس از خروج آمریکا از این کشور گفت که ترکیه پس از خروج ایالات متحده آمریکا از افغانستان می تواند مسئولیت بیشتری را در آنجا بر عهده بگیرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در خصوص تنش قره باغ گفت که ارمنستان باید اقدامات لازم برای جلب اعتماد را شروع کند. به اشتراک گذاشتن نقشه مین هایی که در خاک آذربایجان جاسازی شده اولین قدم مهم در این راستا است.

اردوغان درباره کریدور زنگه زور نیز گفت: فکر نمی کنم طرف روس قصد تعلل در آن را داشته باشد؛ برعکس، نگاه مثبتی به آن دارند. به زودی یک ملاقات دوجانبه با پوتین خواهیم داشت.

این در حالیست که لطیف محمود، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، روز چهارشنبه، بیست وششم خرداد، در تبادل نظر با روزنامه 8 صبح در خصوص اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفت: تامین امنیت وجب وجب خاک افغانستان مسئولیت حکومت و به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور است.

محمود اضافه کرد که نیروهای امنیتی چنان که در 20 سال گذشته از کشور دفاع نموده اند، پس از این نیز از تمامیت ارضی کشور دفاع می نمایند.

به گفته محمود، نیروهای امنیتی افغانستان وظیفه و برنامه دارند که امنیت کلیت این کشور از جمله مناطق دیپلماتیک و نمایندگی های سیاسی را تأمین نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1690

به "به زودی با پوتین ملاقات خواهم کرد، روسیه موافق کریدور زنگه زور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی با پوتین ملاقات خواهم کرد، روسیه موافق کریدور زنگه زور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید