بلینکن: پوتین درصدد احیای اتحاد جماهیر شوروی است

به گزارش مجله پیامک، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که مقامات روس، به خصوص شخص ولادیمیر پوتین، درصدد بازگرداندن نفوذ مسکو بر کشورهای موجود در ترکیب اتحاد جماهیر شوروی هستند و چنین مسئله ای برای واشنگتن غیرقابل قبول خواهد بود.

بلینکن: پوتین درصدد احیای اتحاد جماهیر شوروی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است که مقامات روسیه از لحاظ ژئوپلیتیکی تلاش می کنند تا نظم حاکم در دوران اتحاد جماهیر شوروی را دوباره احیا کنند. بلینکن شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان با اعلام این مطلب، یادآور شد که این مسئله یکی از اهداف مورد نظر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است.

وی با تأکید بر اینکه چنین برخوردی به هیچ وجه برای ایالات متحده آمریکا قابل قبول نخواهد بود، افزود: دقیقاً همین قصد هدف روسیه از بازگرداندن نفوذ مسکو بر کشورهایی است که پیش از این در ترکیب اتحاد جماهیر شوروی بودند را توجیه می کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بعید دانست که مذاکرات این هفته روسیه با ایالات متحده و ناتو درباره مسئله تضمین های امنیتی بتواند به پیشرفت قابل توجهی منجر شود.

پیش از این در اواخر سال گذشته میلادی، ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا نیز گفته بود که پوتین خواستار احیای اتحاد جماهیر شوروی است.

این ادعای مقامات واشنگتن در حالی شنیده می شود که رئیس جمهوری روسیه در تابستان سال 2021 تأکید کرده بود که احیای اتحاد جماهیر شوروی دیگر معنی خود را از دست داده و در شرایط کنونی جهان دیگر دور از منطق و مصلحت است. پوتین گفته بود: در غیر این صورت، ما ممکن است با مشکلاتی، از جمله در عرصه اجتماعی روبرو شویم که حل و فصل آنها غیرممکن خواهد بود و حتی بعید نیست که با مسئله فروپاشی هسته قومیتی در کشور روبرو شویم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2022

به "بلینکن: پوتین درصدد احیای اتحاد جماهیر شوروی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: پوتین درصدد احیای اتحاد جماهیر شوروی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید