گروه هفت از تحریف حقایق و جنگ اطلاعاتی علیه روسیه خودداری کند

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه به بیانیه گروه هفت در مورد بازداشت آلکسی ناوالنی واکنش نشان داد.

گروه هفت از تحریف حقایق و جنگ اطلاعاتی علیه روسیه خودداری کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص بیان کرد که بیانیه گروه هفت در خصوص ناوالنی دخالت فاحش در امور داخلی روسیه و گامی آشکارا غیرمحبت آمیز به شمار می آید.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره آمده است: ما بیانیه های این چنینی را به عنوان دخالت فاحش در امور داخلی و گامی آشکارا غیر محبت آمیز می دانیم. ما از کشورهای گروه هفت و اتحادیه اروپا که به آنها پیوسته اند می خواهیم تا اصول پذیرفته شده و حقوق بین الملل را کاملاً رعایت نموده، از تحریف حقایق و روش های دیگر جنگ اطلاعاتی امتناع ورزیده و به حل مسائل مبرم شهروندان خود توجه بیشتری نشان دهند.

وزرای خارجه هفت کشور عضو گروه هفت (G7) دیروز سه شنبه دستگیری آلکسی ناوالنی رهبر مخالفان سیاسی در روسیه را پس از بازگشت به کشورش محکوم کردند.

این گروه از وزرای خارجه در بیانیه ای بیان کردند: ما وزرای خارجه گروه 7 از کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و ایالات متحده آمریکا به همراه نماینده عالی اتحادیه اروپا به اتفاق بازداشت و حبس آلکسی ناوالنی را که به انگیزه سیاسی انجام شده، محکوم می کنیم. ما وزرای خارجه گروه هفت از مقامات روسیه می خواهیم که ناوالنی را فوری و بدون قید و شرط آزاد نمایند.

لازم به ذکر است که ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است، یکشنبه هفته گذشته در فرودگاه شرمتیوو مسکو بازداشت شد.

وی از دسامبر 2020 به دلیل نقض مکرر مقررات آزادی مشروط، تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1458

به "گروه هفت از تحریف حقایق و جنگ اطلاعاتی علیه روسیه خودداری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه هفت از تحریف حقایق و جنگ اطلاعاتی علیه روسیه خودداری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید