بعضی نمایندگان انتظار درآمد ماهانه میلیاردی از مجلس دارند

به گزارش مجله پیامک، یک استاد دانشگاه گفت: یکی از نمایندگان مجلس معتقد بود، چون 20 میلیارد تومان برای رأی آوردن خرج نموده باید 40 میلیارد تومان از مجلس کسب درآمد کند وگرنه ضرر نموده است!

بعضی نمایندگان انتظار درآمد ماهانه میلیاردی از مجلس دارند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، ابوالفضل روحی، استاد دانشگاه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل و در همایش سبک زندگی اسلامی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شده، اظهار کرد: شرایط مسئولیت ها در کشورمان به گونه ای شده است که ما واقعا تشخیص نمی دهیم بعضی از آقایان چه کاره هستند؟

روحی با اشاره به برخورد امام علی (ع) با برادر خود عقیل درخصوص افزایش دریافت حقوق خود داشت، گفت: یکی از معیار های اخلاق حاکمان اسلامی عدالت است و جالب است که پس از 40 سال در جمهوری اسلامی یک آقازاده می گوید ما ژن خوب هستیم. چرا اجازه داده در جامعه ما چنین اصطلاحی برند گردد و رواج پیدا کند.

این استاد دانشگاه به نمونه هایی از برخورد های قضایی با مسئولان متخلف در کشور های دیگر اشاره نمود و ادامه داد: این سبک حکومت داری اسلامی نیست که آقازاده ای تخلفی کند و همه از دختر مظلوم وزیر سخن بگویند و پس از مدتی معلوم گردد که این دختر مظلوم تخلفات مالی بسیاری دارد.

وی به بانکداری در ایران اشاره نمود که باوجود اسلامی بودن در آن سود های ربوی دریافت و پرداخت می گردد و گفت: این در حالی است که در بعضی کشور ها به جای اینکه سود های 28 درصد روی سرمایه مردم دریافت نمایند، مالیات بر سرمایه برقرار می نمایند و سیستم مالی به قدری قوی طراحی می گردد که سود بانکی به زیر صفر می رسد.

روحی با بیان اینکه یکی از نمایندگان مجلس از او برای اثرگذاری روانی روی مردم برای دریافت رأی مردم یاری گرفته بود، گفت: این فرد معتقد بود که 20 میلیارد تومان برای رأی آوردن خرج نموده و اگر 40 میلیارد تومان درنیاورد، ضرر نموده است. یعنی او انتظار داشت که ماهانه یک میلیارد تومان از نمایندگی مجلس درآمد کسب کند.

وی به ارائه راهکار های ایجاد سبک زندگی و حکومت داری اسلامی در کشور پرداخت و گفت: نمایندگان مجلس می توانند با وضع قوانین مناسب و تغییر قوانین نامناسب، سبک زندگی اسلامی را در کشور ترویج دهند، اما نماینده و مسئولی که خودش در جایی مانند ولنجک منزل دارد، چطور می تواند از درد و رنج مردم جنوب شهر یا مردم زابل و شهرکرد و خوزستان خبر داشته باشد.

این استاد دانشگاه توضیح داد: اولین کاری که باید انجام گردد این است که روانشناسان، علمای اخلاق و فیلسوفان برای مدیران دولتی یک دوره کلاس بگذارند و به آنان سبک زندگی اسلامی را آموزش دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 684

به "بعضی نمایندگان انتظار درآمد ماهانه میلیاردی از مجلس دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی نمایندگان انتظار درآمد ماهانه میلیاردی از مجلس دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید