ایران نفت بیشتری به پالایشگاه های خصوصی چین می فروشد

به گزارش مجله پیامک، شرکت ملی نفت ایران در حال مذاکره با شرکت بازرگانی نفتی ترافیگورا است تا به وسیله این شرکت مقادیر بیشتر نفت به پالایشگاه های بخش خصوصی چین بفروشد.

ایران نفت بیشتری به پالایشگاه های خصوصی چین می فروشد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، گفته می گردد شرکت ملی نفت ایران در حال مذاکره برای فروش نفت بیشتر به شرکت بازرگانی ترافیگورا از جمله به وسیله انعقاد یک قرارداد بلندمدت است. این استراتژی احتمالاً به ورود نفت ایران به بازار پالایشگاه های بخش خصوصی چین یاری خواهد نمود.

به گفته منابع مطلع که نخواستند نامشان فاش گردد، شرکت ملی نفت ایران احتمالاً مقادیر بیشتری نفت سنگین به شرکت ترافیگورا خواهد فروخت. این محموله ها احتمالاً به شرکت های پالایشگاهی خصوصی چین، معروف به تی پات ها فروخته خواهد شد. این منابع گفتند، مذاکرات هنوز ادامه دارد و قراردادی نهایی نشده است.

سخنگوی شرکت ترافیگورا در ژنو از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. اظهارنظری نیز از سوی شرکت ملی نفت ایران صورت نگرفته است.

فروش احتمالی نفت ایران به تی پات ها به این کشور یاری خواهد نمود تا پس از لغو تحریم های غرب، سهم خود از بازار نفت آسیا را توسعه دهد. فراوری نمایندگان نفت در خاورمیانه معمولاً بخش عمده ای از نفت خام خود را به وسیله قراردادهای بلندمدت مستقیم با پالایشگاه ها به فروش می رسانند و این به مشتریان اجازه می دهد در صورت احتیاج تک محموله های بیشتری را از فراوری نمایندگان خریداری نمایند. اما ایران اکنون تمایل دارد به وسیله یک شرکت بازرگانی خصوصی به پالایشگاه های خصوصی چین نفت بفروشد، زیرا ترافیگورا در شرایط بهتری برای فروش نفت به این پالایشگاه ها واقع شده است که معمولاً نفت را به صورت بی سروصدا و در قالب مقادیر کم خریداری می نمایند.

ترافیگورا پیشتر حدود 2 میلیون بشکه نفت سنگین برای بارگیری در ماه ژوئن از ایران خریداری نموده بود که تانکر حامل این محموله هم اکنون در ساحل کره جنوبی لنگر انداخته است. قبلاً این تانکر به مدت سه هفته در نزدیکی بندر کینگدائوی چین توقف نموده بود، جایی که تی پات ها معمولاً محموله های نفتی خود را در آنجا تحویل می گیرند.

32

منبع: تسنیم
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 793

به "ایران نفت بیشتری به پالایشگاه های خصوصی چین می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران نفت بیشتری به پالایشگاه های خصوصی چین می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید