اگر پوست چرب دارید، هرگز این اشتباهات را نکنید

به گزارش مجله پیامک، چرب بودن پوست برای سلامت آن لازم است اما چربی بیش از میزان می تواند به پوست آسیب رسانده و زیبایی هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر پوست چرب دارید، هرگز این اشتباهات را نکنید

هر فرد برای حفظ انعطاف پذیری و رطوبت پوست خود به میزان معینی از چربی های طبیعی احتیاج دارد. نوع پوست صورت بر اساس مقدار چربی روی آن معین می گردد. به این ترتیب، انواع پوست را می توان به خشک، مختلط و پوست چرب طبقه بندی کرد. پوست چرب دقیقا همان گونه که نامیده می گردد، به نظر می رسد. یعنی چربی اضافی روی صورت ظاهری براق یا چرب ایجاد می نماید. اگر پوست تان چرب است، باورهای اشتباه زیر را برای همواره فراموش کنید. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع چند اشتباه در خصوص پوست چرب می پردازیم.

چند باور غلط درباره پوست چرب

برای کنترل چربی اضافی، باید پوست چرب را بیش از دو بار در روز بشویید

هر پوستی باید تمیز گردد ولی بگذارید روراست باشیم: فرق زیادی بین پاکسازی پوست از آلودگی ها با از بین بردن تهاجمی چربی طبیعی پوست وجود دارد. در حالت دوم، با کارهای تهاجمی، چربی طبیعی پوست را از بین می بریم. در نتیجه، پوست خشک می گردد و از دست دادن چربی را با فراوری چربی بیشتر جبران می نماید.

چگونه پوست چرب خود را پاکسازی کنیم؟

به جای اینکه غدد چربی پوست را به کار بیشتر تحریک کنید، یک برنامه مراقبت روزانه برای خودتان بریزید و صبح و شب پوست را با یک شوینده ملایم و غیر کومدون زا (non-comedogenic) پاکسازی کنید.

به علاوه، بکوشید هر هفته با یک اسکراب ملایم پوست خود را لایه برداری کنید. دراین صورت، سلول های مرده سطح پوست بدون آسیب، کشیدگی یا پارگی از پوست تان پاک می شوند.

پوست چرب به مرطوب نماینده احتیاجی ندارد

ممکن است به نظر منطقی بیاید که فرض کنیم پوست چرب احتیاجی به لایه دیگری از رطوبت روزانه ندارد، ولی این مسئله خیلی از واقعیت دور است. همه پوست ها به آبرسانی احتیاج دارند. حتی پوست چرب یا پوشیده از لک و جوش.

یادتان باشد پاکسازی، استفاده از ضدآفتاب و مرطوب سازی سه بخش ضروری برنامه مراقبت از پوست برای همه هستند. هیچ کس هم مستثنا نیست.

پوست چرب ناشی از مصرف چربی و غذای سرخ نموده است

برخی ادعا می نمایند رژیم غذایی پرچرب عامل ایجاد پوست چرب است. ولی، تحقیقات کافی برای اثبات این ادعا انجام نشده است. این نتیجه ممکن است خبر خوبی برای شما باشد که عاشق پیتزا هستید. ولی لحظه ای دست نگه دارید.

اگر متوجه شدید پوستتان خوب به نظر نمی رسد و به تازگی میزان زیادی خوراکی قندی یا غذای چرب مصرف نموده اید، با پزشک مشورت کنید. سبک زندگی سالم و مصرف بیشتر میوه و سبزی ها، هم یاری می نماید احساس بهتری داشته باشید؛ هم پوستتان از این سبک زندگی سود می برد.

کرم ضدآفتاب پوست چرب را بدتر می نماید

کرم ضدآفتاب معروفیت بدی پیدا نموده است. تصور می گردد با استفاده از ضد آفتاب یک لایه سنگین و روغنی روی پوست ایجاد می گردد و این برای پوست چرب فاجعه است. ولی حقیقت این است که بسیاری از ضد آفتاب های امروزی دقیقا برعکس هستند و به شکلی طراحی شده اند که چربی و سنگینی روی پوست ایجاد ننمایند.

پوست چرب به میزان پوست خشک پیر نمی گردد

حقیقت این است که هر پوستی بعد از زمانی معین پیر می گردد. جالب است بدانید اگر به خوبی از پوست مراقبت نکنید، این اتفاق زودتر از وقت طبیعی اش رخ می دهد. شاید تنها علتی که مردم احساس می نمایند پوست خشک زودتر پیر می گردد، این است که در پوست خشک، چین و چروک واضح تر دیده می گردد. پوست چرب نیز همان خط های اخم و چین و چروک را دارد ولی به علت وجود چربی، به آن وضوح دیده نمی گردد.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب با ترک این 7 عادت ، جوان بمانید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2085

به "اگر پوست چرب دارید، هرگز این اشتباهات را نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر پوست چرب دارید، هرگز این اشتباهات را نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید