اولین اظهار نظر رسمی سوریه درباره روابط با عربستان

به گزارش مجله پیامک، خبرگزاری خبرنگاران-سفیر سوریه در لبنان در اظهار نظری که اولین واکنش رسمی دمشق درباره روابط با عربستان محسوب می گردد، از هر گونه بازنگری ریاض در مواضعش در قبال سوریه استقبال کرد.

اولین اظهار نظر رسمی سوریه درباره روابط با عربستان

به گزارش خبرنگاران، در اولین واکنش و اظهار نظر رسمی سوریه درباره روابط با عربستان، سوریه بیان کرد که از هر طرح و ابتکاری که در آن بازنگری مسئولانه باشد، استقبال می نماید زیرا به براداران خود تمایل دارد و عربستان کشور برادر است.

علی عبدالکریم علی سفیر سوریه در لبنان، از عربستان به عنوان کشوری عزیز و برادر نام برد و بیان کرد که سوریه از هر گامی در راستای تقویت روابط عربی-عربی استقبال می نماید.

وی که پس از ملاقات با شربل وهبه وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان سخن می گفت در جواب سئوالی درباره گگردده شدن مرحله جدیدی از روابط میان کشورش و عربستان، این موضع گیری را اتخاذ کرد.

سفیر سوریه در لبنان با اشاره به بحث مطرح شده در رسانه ها درباره بازنگری سعودی در مواضع خود در قبال بعضی پرونده ها، اضافه نمود: سوریه از هر طرحی که بازنگری مسئولانه در آن باشد استقبال می نماید زیرا به برادران خود تمایل دارد و عربستان کشور برادر و عزیز است و هر گامی به نفع روابط عربی-عربی، مورد استقبال سوریه است.

وی اضافه نمود: بسیاری در مواضع خود در قبال سوریه تجدید نظر می نمایند و این درست بودن موضع آنها را نشان می دهد. سوریه از همه طرحهایی که به امنیت بیشتر در کشورهایشان منجر می گردد، استقبال می نماید.

سفیر سوریه در لبنان ضمن استقبال از هرگونه بازنگری سعودی در مواضع اشتباهی که داشته است، گفت: سوریه از این موضوع استقبال می نماید و از این بابت راضی است، زیرا نشان از قدرت و چشم انداز و موضع درستش دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1629

به "اولین اظهار نظر رسمی سوریه درباره روابط با عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اظهار نظر رسمی سوریه درباره روابط با عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید