امکان برگزاری جلسه دفاع مجازی برای دانشجویان ارشد دانشگاه یزد وجود دارد

به گزارش مجله پیامک، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد گفت: دانشجویان کارشناسی ارشدی که زمان دفاع از انتها نامه آن ها در اسفند 98 بوده، می توانند جلسه دفاع خود را به صورت حضوری، نیمه حضوری و یا مجازی برگزار کنند.

امکان برگزاری جلسه دفاع مجازی برای دانشجویان ارشد دانشگاه یزد وجود دارد

محمدتقی صادقی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد بعضی سوالات دانشجویان درباره آموزش مجازی در این دانشگاه گفت: بعضی از دانشجویان، بدون توجّه کافی به عوارض از دست دادن ترم جاری، پیشنهاد هایی مانند حذف ترم برای همگان را مطرح می کردند که مطمئنا به صلاح نبوده و در تضّاد کامل با سیاست های وزارت علوم می باشد. تأکید می کنم، آموزش الکترونیکی، هم برای اساتید و هم برای دانشجویان مشکلاتی به همراه داشته، امّا بهترین تصمیم در شرایط فعلی است و موجب پیشرفت و توسعة بیشتر دانشگاه ها می شود.

صادقی در مورد شرایط کلاس های مجازی در مورد آزمایشگاه ها بیان کرد: امیدوار هستیم که آزمایشگاه هایی که امکان برگزاری آن در حال حاضر وجود ندارد، پس از برطرف شدن شرایط موجود، در تابستان و به صورت فشرده برگزار شود. در صورت عدم امکان برگزاری این کلاس ها در تابستان، وزارت علوم برگزاری آن ها را در ابتدای نیمسال بعدی هم ممکن دانسته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد تاکید کرد: دروس نظری دوره دکتری مانند سایر مقاطع دیگر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. در کلاس های مجازیِ برخط، امکان مباحثه بین دانشجویان و استاد بخوبی فراهم است. مهمترین مشکل موجود در دوره های دکتری، عدم دسترسی بعضی از دانشجویان به آزمایشگاه های تحقیقاتی است.

وی در مورد شرایط دفاع از پایان نامه ها در ترم جاری بیان نمود: مطابق اطلاعیة صادره، دانشجویان کارشناسی ارشد که تاریخ دفاع شان در اسفند ماه تعیین شده بود، امّا به علت روبرو شدن با بحران ویروس کرونا جلسه دفاعیه آن ها برگزار نشد، می توانند در اردیبهشت ماه جلسه دفاع از پایان نامه خود را به صورت حضوری، نیمه حضوری و یا مجازی برگزار نمایند. در صورت درخواست این دانشجویان و تأیید استاد راهنمای آن ها امکان تعویق زمان برگزاری جلسه دفاعیه دانشجویان نیز وجود دارد که در چنین حالتی مساعدت هایی نظیرمحاسبه نشدن تأخیر سنوات تحصیلی و عدم دریافت شهریه سنوات اضافی نیز به عمل خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 974

به "امکان برگزاری جلسه دفاع مجازی برای دانشجویان ارشد دانشگاه یزد وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان برگزاری جلسه دفاع مجازی برای دانشجویان ارشد دانشگاه یزد وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید