الحریری: استعفا یا تغییر کابینه در کار نیست

به گزارش مجله پیامک، نخست وزیر و رئیس مجلس لبنان در تماسی تلفنی، درباره آخرین تحولات صحبت کردند و نخست وزیر بر عدم استعفای دولت کنونی لبنان یا اصلاح کابینه تأکید کرد.

الحریری: استعفا یا تغییر کابینه در کار نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با ادامه اعتراضات مسالمت آمیز در لبنان، عده ای موضوع اصلاح کابینه یا مشخص جایگزین هایی برای چهار وزیر وابسته به حزب القوات اللبنانیه را که استعفا داده اند، مطرح نموده اند.

بر اساس گزارش روزنامه الجمهوریه، در همین ارتباط سعد الحریری نخست وزیر لبنان و نبیه بری رئیس مجلس این کشور سه شنبه شب (دیشب) گفت وگویی تلفنی داشتند والحریری در این تماس اعلام نمود: به هیچ وجه استعفای دولت مطرح نیست بنابراین نه استعفا و نه اصلاح کابینه در کار خواهد بود و اولویت همان اجرای سریع تصمیماتی (طرح نجات) است که هیأت دولت آن را تصویب نموده است.

دعوت ولید جنبلاط به اصلاح کابینه

ولید جنبلاط رئیس حزب التقدمی الاشتراکی (سوسیالیست ترقی خواه) در صحبت هایی خواهان تغییر کرسی های وزراتی در کابینه فعلی لبنان شد.

وی در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: نخست وزیر در حال خرید زمان است و ما همچنان از تمایل به حفظ ثبات لبنان صحبت می کنیم.

جنبلاط در ادامه با بعضی طرف ها برای حمله به جبران باسیل وزیر خارجه لبنان همراه شد و ادعا کرد: رئیس جمهور میشل عون همچنان ساکت است و سخنگوی او جبران باسیل وزیر خارجه و رئیس التیار الوطنی الحر است کسی که کشور خدمتگزاران را خراب نموده است.

پس از آنکه جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در اظهارات مختلفی از حزب الله دفاع کرد، هجمه ها علیه وی بیشتر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 528

به "الحریری: استعفا یا تغییر کابینه در کار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحریری: استعفا یا تغییر کابینه در کار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید