استفاده از ماسک برای خردسالان توصیه نمی گردد!

به گزارش مجله پیامک، ایسنا/ یک تیم پزشکی در ژاپن خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک برای بچه هاِ زیر دو سال بسیار خطرناک است.

استفاده از ماسک برای خردسالان توصیه نمی گردد!

این تیم پزشکی از والدین درخواست کردند همزمان با حذف تدریجی محدودیت ها و عادی شدن روال زندگی در ژاپن از استفاده از ماسک برای بچه ها زیر دو سال خودداری نمایند چرا که تنفس را سخت نموده و احتمال خفگی را افزایش می دهد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن همزمان با کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید 19 در سراسر این کشور اعلام شرایط هشدار برای توکیو و چهار منطقه دیگر را از روز دوشنبه لغو کرد اما هشدار داد در صورت شیوع مجدد این بیماری محدودیت ها به حالت اول خود بازخواهد گشت.

کارشناسان بهداشت و درمان در سراسر دنیا به منظور پیشگیری از شیوع کروناویروس از افراد درخواست نموده اند در مواقعی که امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد از ماسک استفاده نمایند. اما انجمن متخصصان نوزادان در ژاپن به والدین هشدار دادند که استفاده از ماسک برای بچه ها کمتر از دو سال خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته کارشناسان از آنجاییکه مجرای تنفسی نوزادان و بچه ها خردسال باریک است استفاده از ماسک، تنفس را برای آنها سخت می نماید و موجب وارد شدن فشار مضاعف بر قلب می گردد. همچنین استفاده از ماسک برای نوزادان می تواند با خطر گرمازدگی همراه باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1035

به "استفاده از ماسک برای خردسالان توصیه نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ماسک برای خردسالان توصیه نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید