ابداع یک آنتی بادی جدید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش مجله پیامک، محققان انگلیسی آنتی بادی درمانی جدیدی ابداع کردند که از ابتلای افراد به کووید-19 پیشگیری می نماید. این روش درمانی برای سالمندان یا افرادی که با یک بیمار مبتلا به کرونا زندگی می نمایند، موثر است.

ابداع یک آنتی بادی جدید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، البته این آنتی بادی درمانی که توسط محققان بیمارستان کالج دانشگاهی لندن و محققان شرکت داروسازی آسترازنکا ابداع شد هنوز در مرحله فاز سوم آزمایشات بالینی به سر می برد.

این آنتی درمانی جدید موسوم به AZD7442، در واقع ترکیبی از دو آنتی بادی مونوکلونال AZD8895 و AZD1061 است که هر دو، حوزه اتصال گیرنده پروتئین اسپایک SARS-CoV-2 را هدف قرار می دهند.

این گروه محققان در مقاله ای در وب سایت US ClinicalTrials.gov، نوشتند که با هدف قرار دادن این ناحیه از پروتئین اسپایک ویروس کرونا، آنتی بادی ها می توانند از اتصال ویروس به سلول های انسانی جلوگیری نمایند و بنابراین انتظار می رود که از بروز عفونت جلوگیری کند.

پیش از این نیز محققان از یک آنتی بادی درمانی دیگر برای جلوگیری از وخیم تر شدن بیماری کرونا افراد مبتلا به موارد خفیف و متوسط کووید-19 استفاده می کردند.

در آن روش درمانی آنتی بادی ها مونوکال - کازیروییماب و ایمدویماب- به بیماران مبتلا به کرونا داده می گردد.

یک کارآزمایی بالینی بر روی بیماران مبتلا به کووید 19، نشان داده شد که کازیروییماب و ایمدویماب که با هم تجویز می شوند، میزان بستری بیماران مبتلا به کرونایی که در معرض خطر شدیدتر شدن این بیماری قرار دارند پس از 28 روز کاهش می دهد.

آنتی بادی ها پروتئین هایی اندکی به شکل Y هستند که در یک قسمت خاص - به نام آنتی ژن - از ویروس، باکتری یا سایر عوامل بیماری زا می چسبند و یا آن را نشانه گذاری می نمایند تا توسط سیستم ایمنی بدن مورد حمله قرار گیرد و یا مستقیماً از حمله پاتوژن به ما جلوگیری می نمایند.

محققان امیدوار هستند که این آنتی بادی درمانی جدید که در فاز سوم مطالعه بالینی به سر می برد، از افرادی که در معرض ویروس کرونا قرار گرفته اما هنوز علایمی ندارند، محافظت کند.

پژوهشگران امید دارند با این آنتی بادی درمانی جدید ابتلا به کرونا را در مرحله اول متوقف سازند.

به گفته محققان، این درمان برای افرادی که در معرض خطر شدید ابتلا به کرونا قرار دارند نیز مناسب است برای مثال این درمان برای سالمندان و افرادی که با یک فرد مبتلا به کرونا در یک خانه زندگی می نمایند، مناسب است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1419

به "ابداع یک آنتی بادی جدید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع یک آنتی بادی جدید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید