هشدار فوری سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع روزافزون ویروس هندی در اروپا

به گزارش مجله پیامک، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع روزافزون ویروس کرونای هندی در اروپا هشدار داده و از شهروندان خواست محتاط باشند و رفتارهای مسئولانه ای داشته باشند.

هشدار فوری سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع روزافزون ویروس هندی در اروپا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، سازمان بهداشت جهانی فورا درباره شیوع روزافزون ویروس جهش یافته هندی در اروپا هشدار داد.

هانس کلوگه، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی در سخنانی خاطرنشان کرد که ویروس جهش یافته هندی در شرف تثبیت خود در منطقه است.

به گفته کلوگه این ویروس می تواند احتمالا با تاثیرات بعضی واکسن ها مقابله کند. وی اضافه کرد: در حالی که محدودیت های ضد کرونایی به تدریج در بسیاری کشورهای اروپایی کاهش پیدا می نماید، اما بخشی از شهفرایندان در معرض خطر همچنین در سنین بالای 60 سال هنوز علیه این ویروس واکسینه نشده اند.

این مقام بهداشتی در اروپا گفت: ما قبلا هم به این مرحله رسیده بودیم. در تابستان سال گذشته هم تعداد موارد ابتلا به کرونا به تدریج در گروه سنی جوانان شیوع پیدا کرد و سپس به گروه های سنی بالاتر منتقل شد که این امرمنجر به تجدید حیات ویرانگر این ویروس شد. این تحول در نهایت به قرنطینه و محدودیت های بیشتر و موارد مرگ و میر بالا در پاییز و زمستان سال 2020 منجر شد. ما نباید دوباره این خطا را تکرار کنیم.

کلوگه همچنان به شهفرایندان توصیه کرد که به مسافرت نفرایند و رفتار مسئولانه ای داشته باشند. وی همچنین خواهان تسریع فرایند واکسیناسیون در سراسر اروپا شد.

مرکل هم اخیرا درباره شیوع ویروس جهش یافته هندی در کشور هشدار داده و گفت: ما نباید فراموش کنیم که کرونا از بین نرفته است. آنچه که ما را نگران می نماید ویروس جهش یافته هندی است که در انگلیس به شدت شیوع پیدا نموده و به رشد چشمگیر مبتلایان جدید منجر شده است. این شرایط محدودیت های شدید اعمال شده از طرف آلمان برای کشورهای انگلیس و هند را توجیه می نماید.

مرکل تاکید نمود: هر روزی که در آن ما رد کمی از این ویروس را در کشور تجربه کنیم روز خوبی است. سهم این ویروس در حال حاضر در بین مبتلایان در کشور حدود 2.5 درصد بوده و به آرامی افزایش می یابد.

شمار مبتلایان در انگلیس به دلیل شیوع ویروس هندی و با وجود سرعت بالای واکسیناسیون مجددا فرایند افزایشی به خود گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1701

به "هشدار فوری سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع روزافزون ویروس هندی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار فوری سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع روزافزون ویروس هندی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید