شروع بازسازی 6 شیء تاریخی فرهنگی در لرستان

به گزارش مجله پیامک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از شروع بازسازی شش شیء تاریخی فرهنگی اطلاع داد.

شروع بازسازی 6 شیء تاریخی فرهنگی در لرستان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سیدامین قاسمی امروز پنجشنبه دوم مردادماه با اعلام این خبر گفت: به منظور حفاظت از آثار منقول فرهنگی استان عملیات بازسازی شش شیء تاریخی فرهنگی شروع شد.

او اظهار کرد: در این عملیات تابوت مفرغی چوب تراش، ریتون نقره ای کلماکره، بازسازی دو خنجر با دسته استخوانی و بازسازی یک خنجر با تیغه آهنی و یک خنجر بت دسته برنزی بازسازی خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه برای بازسازی این تعداد اشیا، 345میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد، اضافه نمود: بازسازی این اشیا به مدت دو ماه طول خواهد کشید.

او در ادامه با تأکید بر ضرورت بازسازی و حفظ داشته های تاریخی فرهنگی استان مطرح نمود: در عملیات بازسازی این اشیا، پاک سازی آثار، استحکام بخشی و انجام آزمایش های اولیه در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی گفت: این اداره کل در حفظ، بازسازی و نگهداری از میراث فرهنگی و تاریخی لرستان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد چرا که شناسنامه و هویت لرستان در این آثار نهفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1108

به "شروع بازسازی 6 شیء تاریخی فرهنگی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی 6 شیء تاریخی فرهنگی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید