شروع ساخت ماهواره سنجشی دانشگاه امیرکبیر با دقت یک متر

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه امیرکبیر، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امضا قرار داد با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای طراحی و ساخت ماهواره دوم این دانشگاه اطلاع داد.

شروع ساخت ماهواره سنجشی دانشگاه امیرکبیر با دقت یک متر

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس با مدرک دیپلم هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

سید احمد معتمدی با اشاره به تجربه طراحی و ساخت ماهواره پیغام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: عملکرد ماهواره پیغام بسیار مثبت بود. اگرچه ماهواره بر به ارتفاع مداری مورد نظر پیغام رسید اما متاسفانه نتوانست با سرعت لازم این ماهواره را در مدار مورد نظر قراردهد.

معتمدی اظهار کرد: در همان روز پرتاب ماهواره پیغام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید بر ساخت ماهواره دیگری در این دانشگاه کرد. در سناریو پیشنهادی برای این ماهواره موضوع استفاده از فناوری های نوین و رسیدن به قدرت تفکیک یک متر مطرح بود که با مذاکراتی که با وزیر ارتباطات شد و بر اساس برنامه های این وزارتخانه برای توسعه فناوری های فضایی، این سناریو مورد تایید نهاده شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه طراحی و ساخت ماهواره با دقت یک متر و با استفاده از فناوری های نوین، کلاس ماهواره و سطح بلوغ فناوری را ارتقا خواهد داد.

معتمدی فاز اول این پروژه را اجرای طراحی مفهومی و چهار حوزه توسعه فناوری ماهواره دانست و اظهار کرد: ماهواره ای که بر اساس این قرار داد قرار است ساخته گردد از نوع ماهواره های سنجی با دقت یک متر است که ماموریت اصلی آن تصویربرداری خواهد بود.

وی مدار این ماهواره را 500 تا 600 کیلومتر ذکر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 775

به "شروع ساخت ماهواره سنجشی دانشگاه امیرکبیر با دقت یک متر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت ماهواره سنجشی دانشگاه امیرکبیر با دقت یک متر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید