شروع ثبت نام آزمون ارشد فراگیر از 10 اسفند

به گزارش مجله پیامک، تهران (پانا) - جزئیات ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیغام نور سال 1400 (نوبت بیست و دوم) اعلام شد.

شروع ثبت نام آزمون ارشد فراگیر از 10 اسفند

ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیغام نور سال 1400 (نوبت بیست و دوم) به وسیله سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org از روز سه شنبه 10 اسفند 1400 آغاز و در روز آدینه 20 اسفند 1400 سرانجام می پذیرد.

متقاضیان دارای شرایط، می توانند در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیغام نور سال 1400 (نوبت بیست و دوم) ثبت نام و شرکت نمایند.

هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون می تواند در یک کدرشته امتحانی ثبت نام و در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیغام نور سال 1400 (نوبت بیست و دوم) شرکت کند.

متقاضیان ضروری است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن شخصاً به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت نام در آزمون، اقدام نمایند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با آغاز ثبت نام در روز سه شنبه 10 اسفند در سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org در دسترس خواهد بود.

مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند:

مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام.

تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس شرحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.

آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد احتیاج برای ثبت نام.

خرید کارت اعتباری ثبت نام به مبلغ یک میلیون و 320 هزار ریال (132 هزار تومان) از سامانه خرید کارت اعتباری سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org. لازم به شرح است هزینه ثبت نام به حساب مشخص شده در دانشگاه پیغام نور واریز خواهد شد.

پرداخت هزینه خدمات ارسال پیغام کوتاه به متقاضیان به مبلغ 12 هزار ریال (هزار و 200 تومان).

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به متقاضیان توصیه می گردد که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند.

متقاضیان ضروری است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمایند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیغام نور سال 1400 (نوبت بیست و دوم) در روز آدینه 24 تیرماه 1401 برگزار خواهد شد.

متقاضیان ضروری است که از سه شنبه 21 تیر تا پنجشنبه 23 تیر 1401 با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند 28 تقاضانامه مشخص می گردد. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره 6 دفترچه راهنمای ثبت نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

نکات و توصیه های مـهم :

1) با توجه به تأثیر 20 درصدی معدل دوره کارشناسی، اکیداً توصیه می گردد که متقاضیان، معدل دوره کارشناسی خود را با توجه به شرحات مندرج در دفترچه با دقت درج نمایند.

معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آنها تأثیر 20 درصدی در نمره کل متقاضیان خواهد داشت.

متقاضیانی که در زمان دریافت کارت شرکت در آزمون (21 تا 23 تیر 1401) در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند، باید در مرحله پرینت کارت با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات کارت، نسبت به اصلاح و درج معدل کارشناسی خود اقدام نمایند.

2) متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

3) در انتخاب کدرشته امتحانی و بعلاوه شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت نمایند؛ پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی در این خصوص، به درخواست های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

4) با توجه به مسائل بوجود آمده در آزمون های قبلی، در مورد اشتباه در ارسال عکس متقاضیان (این موضوع برای متقاضیانی که ثبت نام آنان به وسیله دیگران انجام می گردد اتفاق افتاده است) تاکید می گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایند تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری بجای عکس داوطلب ارسال نگردد.

در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

5) هرگونه تغییری به وسیله درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و نشریه پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش ) و یا در صورت لزوم به وسیله رسانه های جمعی اعلام خواهد شد.

نحوه ارسال درخواست یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در آنالیز و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سئوال می توانند به سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس https://request.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

به مواردی که به وسیله دیگری واصل گردد به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد. در ضمنً متقاضیان درصورت لزوم می توانند سئوال یا سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 نیز در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2024

به "شروع ثبت نام آزمون ارشد فراگیر از 10 اسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ثبت نام آزمون ارشد فراگیر از 10 اسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید