آرامش، عظیم ترین سپر دفاعی در برابر کرونا

به گزارش مجله پیامک، استرس، اضطراب، ناامیدی و... از مشکلاتی است که در این روزهای کرونایی گریبانگیر بیشتر مردم است. مسئله ای که علاوه بر ایجاد اختلال در زندگی روزمره می تواند سبب ضعف در سیستم ایمنی بدن و یا احساس افسردگی گردد. اما چگونه می توانیم با غلبه بر استرس، سیستم ایمنی بدنمان را تقویت نموده و به سوی مهار کرونا حرکت کنیم؟

آرامش، عظیم ترین سپر دفاعی در برابر کرونا

به گزارش خبرنگاران، پروفسور کرمی موسس بنیاد ملی سبک زندگی سالم با بیان اینکه ویروس کرونا قدرت سرایت زیادی دارد و برقراری ارتباطات باعث گسترش این ویروس می گردد، گفت: به همین خاطر محدودیتهای زیادی در زندگی روزمره ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه در این شرایط حاد از تردد های غیرضروری خودداری کنیم، اضافه نمود: در حال حاضر خانواده هایی بابت این قضیه مصیبت زده شدند و عزیزان خود را از دست داده اند. ویروس کرونا ذرات درشتی دارد و به همین خاطر روی سطوح می نشیند. این ویروس در هوا معلق نمی ماند لذا مردم باید از تماس با سطوح خودداری نمایند و یا در صورت تماس حتماً دست ها را با آب و صابون بشویند.

پروفسور کرمی اضافه نمود: کسانی که سرفه می نمایند حتما از ماسک استفاده نمایند و ترددها را در حد امکان کاهش دهند و حتی از منزل هم بیرون نروند.

وی در ادامه گفت: یکی از مسائل فعلی ما در این شرایط استرس و اضطراب بالای بسیاری از خانم ها به خاطر ترس از مبتلا شدن به کرونا است غافل از اینکه استرس و اضطراب باعث ضعف سیستم ایمنی شده و عظیم ترین سپر دفاعی در مقابل کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن آن هم با آرامش است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با اشاره به اهمیت اصول سبک زندگی سالم بیان نمود: مردم با تغذیه سالم، ورزش و تحرک، کاهش استرس با دعا و نیایش و خواب کافی می توانند سبک زندگی خود را سالم نمایند.

چگونه استرس و اضطراب ناشی از کرونا را کنترل کنیم؟

موسس بنیاد ملی سبک زندگی سالم اضافه نمود: علاوه بر تغذیه سالم، ورزش کردن به صورت مستمر سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و موجب سلامت جسم و سلامتی روح و روان انسان می گردد. تمام جهان متوجه شده که یک زندگی خوب و پیروز تنها از راه انتخاب سبک زندگی سالم حاصل می گردد.

پروفسور کرمی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، با اشاره به اینکه جامعه به شدت از ویروس کرونا در استرس و اضطراب به سر می برد بار دیگر تاکید نمود: مردم بدانند که اضطراب و استرس موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 853

به "آرامش، عظیم ترین سپر دفاعی در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش، عظیم ترین سپر دفاعی در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید