5 کارگاه صنایع دستی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله پیامک، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: پنج کارگاه صنایع دستی در شهرستان های استان آماده بهره برداری است.

5 کارگاه صنایع دستی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه روز شنبه 17 خردادماه 99 اظهار کرد: این کارگاه ها در بجنورد، اسفراین و جاجرم افتتاح می شوند.

او اضافه نمود: کارگاه سفال، پارچه بافی، زیورآلات، مس گری و صنایعچوبی از جمله کارگاه هایی هستند که در آستانه هفته صنایع دستی به بهره برداری می رسند.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اظهار کرد: 15 هزار و 600 هنرمند و صنعتگر استان در قالب مشاغل خانگی و کارگاه های فراوری انفرادی و گروهی مشغول به فعالیت هستند.

او اضافه نمود: دبیرخانه دائمی بجنورد، شهر ملی گلیم و سفره کردی نیز با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال تجهیز شده است و به زودی افتتاح می گردد.

یزدان پناه پیگیری به منظور برگزاری و شرکت در نمایشگاه ها، نشست های تخصصی، توسعه آموزش ها، ارتقای کارگاه ها و توجه به فراوریکنندگان فعال این حوزه، پیگیری نشان های ملی و فعالیت های ترویجی و... را از جمله اهداف ایجاد این دبیرخانه برشمرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1051

به "5 کارگاه صنایع دستی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کارگاه صنایع دستی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید