30 نوع صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری فراوری می گردد

به گزارش مجله پیامک، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در استان افزون بر 30 نوع صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری شامل انواع بافته های داری مانند فرش، گلیم و مشتقات آن وجود دارد.

30 نوع صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری فراوری می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی استان امروز پنجشنبه 15 شهریور 97 در نشست هم اندیشی با مسئولان بنیاد برکت کشور و پست بانک استان تأکید کرد: وجود مواد اولیه مورد احتیاج برای فراوری صنایع دستی در هر محل مهم ترین مزیت رونق این هنر صنعت است.

رئیسی توضیح داد: چهارمحال و بختیاری در فراوری برخی صنایع دستی مانند سرمه دوزی، خاتم کاری، قفل سازی، نمدمالی، بافت گلیم و فرش دستباف در کشور و دنیا شاخص و نمونه است.

او بیان نمود: توجه به فراوریات صنایع دستی و حمایت از صنعتگران این بخش می تواند در کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها و ایجاد انگیزه برای مهاجرت معکوس آنان از شهر به روستا و همچنین در تقویت توان مالی فراوری نمایندگان نقش مستقیم ایفا نماید.

معاون صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اضافه نمود: معرفی برخی روستاها به عنوان پایلوت در فراوری برخی رشته های صنایع دستی مورد در تشویق افراد برای فعالیت در رشته های مختلف این هنرصنعت تأثیرگذار است.

او مطرح نمود: راهیابی به بازارهای دنیای از مهمترین اولویت های حوزه فراوریات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری محسوب می گردد.

رئیسی اظهار کرد: استقبال چشمگیر از برگزاری سی اُمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نشان داد که مردم به فراوریات مختلف این هنرصنعت علاقه دارند.

او ادامه داد: رضایت غرفه داران در این نمایشگاه نیز ثابت کرد که مردم از صنایع دستی و خرید کالای ایرانی حمایت می نمایند.

معاون توسعه کارآفرینی بنیاد برکت نیز گفت: این بنیاد از حدود نیمی طرح های مشارکتی خود خارج شده است.

رضا راضی زاده بیان نمود: بنیاد برکت تاکنون در 350 طرح مشارکتی ورود جدی نموده است.

او یادآور شد: بنیاد برکت از 11 سال گذشته تاکنون از 180 طرح مشارکتی خارج شده و در اجرای 170 طرح مشارکتی دیگر همچنان حضور دارد.

راضی زاده اعلام کرد: ارزآوری و توجه به صادرات فراوریات صنایع دستی در طرح های مشترک بنیاد برکت با استان ها باید مورد توجه جدی باشد.

او اظهار کرد: افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، ارزآوری، رونق مالی و رشد شاخص های توسعه ای از اهداف مورد توجه بنیاد برکت در اجرای طرح های مشارکتی محسوب می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 300

به "30 نوع صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 نوع صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید