راهنمای خرید تور آنتالیا

به گزارش مجله پیامک، بعد از اولین تصمیم برای یک سفر، برنامه ریزی برای آن آغاز می شود. یکی از بخش های مهم این فرایند، یافتن تور مناسب به مقصد انتخابی است. اما هر مقصد، فوت و فون خود برای یافتن تور مناسب را دارد.

راهنمای خرید تور آنتالیا

تور آنتالیا به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد مسافرتی ایرانیان از آن دست مقاصدی ست که کم دقتی در زمان خرید تور، ممکن است سفر شما را دچار مشکل کند. حال که در حال نزدیک شدن به نوروز هستیم، آژانس مقتدر سیر تابان، به عنوان مجری مستقیم تور آنتالیا با تجربه بیش از 10 ساله خود، در این راهنما می کوشد تا عوامل مؤثر در تور آنتالیا، در تمامی فصول و به خصوص نوروز را بر شمارد تا با انتخاب بهترین تور، بتوانید سفری لذت بخش و خاطره انگیز را برای خود و همراهان خود رقم بزنید.

مهم ترین عوامل در خرید تور آنتالیا

بسته های تورهای مسافرتی دارای ویژگی های متفاوتی است که تغییر و تفاوت هر کدام از این ویژگی ها می تواند کیفیت و قیمت یک سفر را دگرگون کند. گاه مسافران به صرف قیمت کمتر یک بسته، اقدام به خرید آن می کند که ممکن است دردسرهای زیادی برای ایشان ایجاد کند. هدف از برشمردن و تشریح این موارد، انتخاب با دیدی صحیح و دقیق است تا سفر با متناسب ترین کیفیت انجام پذیرفته و با کمترین مشکل به نتیجه رسد و خاطره شیرین آن را همیشه به یاد ایشان باشند.

  • عوامل مربوط به محل اقامت

بدون هیچ شکی مهم ترین عامل در سفر به آنتالیا محلی است که قرار است در آن اقامت کنید. راستاهای تفریحی/ساحلی جزو مواردی هستند که اگر محل اقامت دارای امکانات کافی باشد، می تواند بخش عمده ای از تفریحات مسافر را تأمین کند. از آن جا که سرویس های ارائه شده در هتل های آنتالیا ALL و بالاتر است، حتی گاهی می توان تمام وقت را در هتل به تفریح و استفاده از امکانات تفریحی آن گذراند. امکانات هتل نظیر داشتن ساحل اختصاصی، داشتن استخرهای سرپوشیده و روباز، داشتن بازی های آبی متنوع، داشتن تفریحات آبی متعدد، حمام های ترکی یا سالن های ماساژ از جمله مواردی هستند که می توانند بخش عمده ای از نیازهای مسافر را در خود هتل، مرتفع کنند. حال اگر هتلی ساحلی است، امکانات اتاق نیز می تواند لذت سفر را دو چندان کند. مثلاً اگر اتاق ها در اندازه های بزرگ باشد، ویو آن رو به ساحل دریا بوده و امکانات داخل اتاق به صورت حدبیشتری باشد قطعاً کیفیت سفر بالاتر خواهد بود.

  • عوامل مربوط به حمل و نقل

عامل پر اهمیت دیگر در افزایش رضایت و لذت بیشتر از سفر، مسائل مرتبط به حمل و نقل به مقصد است. پروازهای متنوع و متعدد در راستا ایران به آنتالیا برگزار می شود که هر کدام ویژگی های خود را دارند. ایرلاین های ایرانی از جمله قشم ایر، آتا و تابان به مسافران خدمات ارایه می کنند. جز این موارد، خطوط هوایی ترکیه ای نظیر اطلس جت، فری برد و سان اکسپرس با کیفیت بالاتری به مسافران خدمات ارایه می کنند. طبیعتاً هزینه این پروازها در مقایسه با نمونه های داخلی، هزینه بیشتری دارند، اما گاهی هزینه برای آن ها ارزش دارد.

به گزارش ویرلن؛ اما در کنار ایرلاین و کیفیت و خدمات آن، نکته مهم دیگری وجود دارد که می تواند سفر را متحول کند و آن، ساعت پروازی است. با توجه به این که راستا ایران به آنتالیا حدود 3 تا 4 ساعت به طول می انجامد، پروازهای صبح در سمت رفت و پروازهای عصر در سمت برگشت، بهترین زمان پروازی هستند چون مسافر حدبیشتر زمان ممکن را در مقصد خواهد گذراند و در غیر این صورت، از زمان حضورش در مقصد کاسته خواهد شد.

  • طول زمان برگزاری

تورهای آنتالیا در طول سال، در قالب 6 شب و 7 روز برگزار می شود ولی این زمان در تورهای نوروزی این راستا تا 10 شب نیز ممکن است ارائه شود. این عامل تأثیر به سزایی بر قیمت بسته داشته و هر چه مدت اقامت بالاتر باشد هزینه بالاتری متوجه مسافر خواهد بود اما طبیعتاً امکان گشتن و لذت بردن بیشتری برای ایشان فراهم خواهد شد.

  • عوامل فصلی

مقصدهای مختلف دارای فصل مناسب مختلف هستند. آنتالیا از آن جا که در کنار ساحل قرار گرفته و بیشتر تفریحات آن آبی ست، نیازمند فصلی گرم برای سفر است. هر چند جاذبه های آنتالیا صرفاً آن ها نیستند و حتی در زمستان هم تورهای آنتالیا برقرارند اما بهترین فصل سفر به این مقصد، از خرداد تا شهریور است. نوروز اما حد فاصلی بین سرمای زمستان و گرمای تابستان است و این اعتدال کمک می کند تا هم امکانات تفریحات آبی قابل استفاده باشد و هم امکان گشت و گذار در شهر، بدون گرمای زیاد فراهم باشد.

  • عامل تاریخ برگزاری

یکی از عوامل مؤثر در قیمت بسته های مسافرتی تقاضا است. به واسطه محدود بودن عرضه، هر چه تقاضا بالاتر باشد، طبیعتاً هزینه یک تور بالاتر می رود. بنابراین تاریخ هایی که بیشتریت امکان بیشتری برای سفر دارند، دارای تقاضای بیشتری هستند. این استقبال ممکن است در اثر تجمع تعطیلی یا برگزاری مراسمی خاص، در مقصد باشد. برای نوروز، پر استقبال ترین تاریخ های پرواز 27 اسفند تا 2 فروردین است و طبیعتاً هزینه این تاریخ ها به نسبت تاریخ های قبل و بعد از آن بیشتر خواهد بود.

آشنایی با عوامل دخیل در تشکیل بسته های تور مسافرتی، این امکان را به مسافران می دهد تا در زمان مقایسه بسته های مختلف، شرایط هر عامل را در نظر گرفته و سپس با توجه به امکانات و بودجه خود، به بهترین انتخاب برای خود دست بزنند. لزوماً معنای بهترین آن نیست که همه شرایط در کامل ترین شکل خود باشند، بلکه هدف آن است که مسافر در میان بسته ها، وابسته به شرایط خود بهترین را برگزیند. ما در مقتدر سیر، امیدواریم که مسافران با توجه به راهنمایی های انجام شده، بهترین انتخاب خود را برای تور نوروز 97 داشته باشند و از تعطیلات خود بیشترین لذت را ببرند.

شناخت انواع مختلف تور آنتالیا

یکی از مشهورترین و آشناترین واژه هایی که سفرروها با آن در سال های اخیر آشنا شده اند، تور لحظه آخری است. جز تور عادی آنتالیا، مهم ترین نوع تورها، تور لحظه آخری آنتالیا است. چرا که این تورها امکانات یکسانی با تورهای عادی داشته اما به واسطه فروش در نزدیکی زمان برگزاری تور، قیمت پایین تری دارند. اگر چه ممکن است در همه تاریخ ها چنین توری عرضه نشود و برنامه ریزی بلند مدت برای آن امکان پذیر نیست. علاوه بر آن، اگر تعداد افراد برای سفر زیاد باشد ممکن است ظرفیت کافی، در دسترس آژانس برای اختصاص به ایشان، وجود نداشته باشد. علاوه بر این نوع، برخی افراد ترجیح بر سفری بدون دغدغه و فارغ از مسائل مالی آن دارند. بهترین نوع تور برای این افراد تور لاکچری آنتالیا است، چرا که مجموع بهترین ها در این بسته ها برای ایشان فراهم شده است. اما در زمان هایی خاص یا رخدادهایی ویژه، انواع دیگری از تور نیز برگزار می شود که از آن جمله می توان به تورهای نوروزی و تورهای نمایشگاهی اشاره کرد.

سفر با تورهای آنتالیا مقتدر سیر

یکی از خبرنگاران های یافتن تور مناسب، یافتن آژانسی قابل اتکا با سرویس های متنوع است. اگر چنین آژانسی را بیابید، شاید برای همیشه از دردسر یافتن تور مناسب در هر سفر، راحت شوید. آژانس مقتدر سیر به عنوان مجری مستقیم تور آنتالیا، بیش از یک دهه در این صنعت فعالیت نموده و در این مدت تلاش نموده تا بهترین و متنوع ترین سرویس ها را در اختیار مسافران عزیز خود قرار دهد. در تمامی فصول و به خصوص در دو فصل پر طرفدار تابستان و عید نوروز، مقتدر سیر با چارتر پروازهای ایرلاین سان اکسپرس ترکیه، تلاش نموده تا علاوه بر کیفیتی مناسب و پایدار، قیمتی معقول را در اختیار مسافران قرار دهد. در کنار این، به واسطه فعالیت بلند مدت آژانس در این راستا، با بیشتر هتل های منطقه ها مختلف آنتالیا همکاری نموده و این امر باعث می شود تا توانایی مشاوره بهتر به مسافران برای این آژانس فراهم باشد. برای استفاده از این مشاوره می توانید با شماره تماس 021-75212 تماس حاصل نموده و از اطلاعات کانترهای فروش این راستا استفاده کنید.

نکات خرید تور نوروزی آنتالیا

بدون هیچ شکی، تعطیلات نوروزی متراکم ترین و پرتقاضاترین فصل برای سفر ایرانیان است. از این جهت، تورهای این فصل، بیشتر از 2 ماه پیش از برگزاری، در اختیار مسافران قرار می گیرد. بهترین بسته ها که از ایرلاین های با کیفیت، ساعات پروازی مناسب، هتل های لوکس یا خوش قیمت و تاریخ های پر طرفدار تشکیل شده است، تا سرانجام بهمن ماه به فروش می رسد و سایر بسته های به جای مانده اغلب همه عوامل متکامل را در اختیار ندارند و ممکن است برخی از عوامل آن یا بیشتر آن دچار ضعف هایی باشند. اما تور آنتالیا نوروز 97 حتی تا هفته اول تعطیلات نوروز نیز به فروش می رسند و این امکان برای کسانی که در آخرین لحظات قصد سفر می کنند نیز وجود دارد تا بتوانند در هفته دوم تعطیلات سفری خاطره انگیز به این مقصد زیبا داشته باشند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2119

به "راهنمای خرید تور آنتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید تور آنتالیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید تور آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید