10 ویژگی آیفون که برای کاربران اندروید آزاردهنده هستند

به گزارش مجله پیامک، بدون شک لیست کردن تمام تفاوت های بین آیفون و گوشی های اندرویدی کار غیرممکنی است. با این حال تعدادی از ویژگی های آیفون ممکن است برای کاربران اندروید آزاردهنده باشند. در این مطلب قرار نیست در خصوص تفاوت های کلیدی صحبت کنیم که هنگام خرید آیفون انتظار روبرویی با آن ها را دارید. بلکه به تفاوت های نسبتا کوچکی می پردازیم که توجه زیادی را جلب نمی نمایند.

10 ویژگی آیفون که برای کاربران اندروید آزاردهنده هستند

1. کیبورد های آیفون

در سال 2014 اپل بالاخره برای iOS 8 پشتیبانی از کیبورد های ثالث را امکان پذیر کرد اما برخلاف انتظار، مسائل کیبورد های آیفون رفع نشد. کیبورد پیشفرض آیفون بد نیست ولی از نظر شخصی سازی تقریبا هیچ قابلیت مفیدی ارائه نمی دهد. به عنوان مثال نمی توانید ردیف اعداد را در بخش فوقانی کیبورد قرار دهید و از سوی دیگر امکان بزرگ تر کردن کلید ها هم وجود ندارد.

از سوی دیگر اگرچه Gboard در اندروید از امکانات بسیار زیادی بهره می برد، ولی در iOS ویژگی های چندان مفیدی ندارد و بیشتر مانند همان کیبورد اپل است که صرفا طراحی متفاوتی دارد. به علت اینکه کاربران iOS به این محدودیت عادت نموده اند، مسئله ای با این موضوع ندارند اما زمانی که از اندروید به iOS مهاجرت می کنید، این ضعف بسیار آزاردهنده می گردد.

2. تصحیح اتوماتیک (Autocorrect)

بسیاری از کاربران از قابلیت Autocorrect استفاده می نمایند زیرا در صورت تایپ سریع، بسیاری از غلط های املایی آن ها رفع می گردد. بسیاری از کیبورد های اندرویدی حین تایپ کردن، غلط های املایی را رفع می نمایند اما در آیفون بعد از ضربه بر دکمه ارسال، این تغییرات اعمال می گردد. این یک ویژگی بسیار آزاردهنده محسوب می گردد و به همین دلیل بعضی کاربران به این نتیجه می رسند که بهتر است Autocorrect آیفون خود را به طور کامل غیرفعال نمایند.

3. مدیریت فایل ها

با وجود اینکه آیفون در زمینه مدیریت فایل بسیار بهتر شده، ولی همچنان در این زمینه بسیار ضعیف است. اپلیکیشن Files موجود در آیفون بسیار ساده است و امکانات پیچیده ای ارائه نمی دهد. بعلاوه با توجه به محدودیت هایی که iOS وضع نموده، اپلیکیشن های ثالث که برای این معینه ارائه شده اند نیز قابلیت های چندانی ندارند.

از سوی دیگر، باید به ضعف گسترده در زمینه پشتیبانی از فرمت های مختلف اشاره کنیم. به عنوان مثال اگر یک فایل M4A را دانلود کنید، این فایل نه در کروم، نه در اپ files و نه در اپ VLC باز نمی گردد. این در حالی است که در اندروید در محیط های مختلف به راحتی می توانید چنین فایلی را باز کنید.

4. محدودیت های App library

App Library یکی از امکانات نسبتا نو آیفون است که به زبان ساده پوشه های حاوی اپ های پرکاربرد و مهم را ایجاد می نماید. به لطف این معینه بدون احتیاج به باز کردن پوشه، می توانید اپ ها را اجرا کنید.با این حال این معینه هیچ امکانی برای شخصی سازی ندارد. به طور معین در بخش تنظیمات صرفا می توانید این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنید.

اما چرا نمی توانیم جای این پوشه ها را تغییر دهیم؟ چرا حذف پوشه هایی که چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند امکان پذیر نیست؟ چرا امکان تغییر نام این پوشه ها وجود ندارد؟ روی هم رفته App Library قابلیت مفیدی است اما به طور کامل به وسیله الگوریتم های اپل کنترل می گردد.

5. کنترل سنتر

کنترل سنتر پاسخ اپل به پنل تنظیمات سریع گوشی های اندرویدی است. به طور کلی این یک ویژگی مفید و کاربردی محسوب می گردد ولی اپل بسیاری از پتانسیل های آن را عملی نمی نماید. اول از همه باید کم بودن امکانات شخصی سازی اشاره کنیم. اگرچه می توانید بعضی کنترلرها را حذف و اضافه کنید، اما تمام این موارد مربوط به شرکت اپل هستند. در نتیجه اپلیکیشن ها نمی توانند به این بخش راه پیدا نمایند.

اگرچه در این پنل دسترسی به مواردی مانند وای فای، بلوتوث، روشنایی نمایشگر و دیگر موارد این چنینی مفید است، اما از سوی دیگر جای خالی بسیاری از چیزهای دیگر احساس می گردد.

6. عدم باز شدن دوربین با دو بار فشار بر دکمه پاور

بسیاری از گوشی های اندرویدی با دو بار فشردن شدن دکمه پاور، اپلیکیشن دوربین را باز می نمایند. به همین دلیل قبل از اینکه گوشی را به طور کامل از جیب بیرون بیاورید می توانید اپ دوربین را آماده کنید. البته با تکان آیفون وقتی نمایشگر روشن می گردد، به وسیله همان لاک اسکرین می توانید اپ دوربین را باز کنید ولی همین فرایند هم کندتر از گوشی های اندرویدی است. این در حالی است که اپل برای فشار طولانی بر روی دکمه پاور اجازه شخصی سازی می دهد. اما برای شخصی سازی صرفا می توانید بین سیری، کنترل صوتی یا هیچکدام دست به انتخاب بزنید.

7. فرمان های حرکتی متناقض برای نوتیفیکشن سنتر

مدیریت نوتیفیکشن ها در آیفون بسیار ضعیف تر از اندروید است که در یک مطلب دیگر به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم. اما به غیر از تفاوت های اصلی، بعضی روینمودهای اتخاذ شده که در نگاه اول چندان مهم نیستند، آزاردهنده محسوب می شوند. به عنوان مثال می توانیم به فرمان حرکتی برای باز کردن نوتیفیکشن سنتر اشاره کنیم. در بیشتر شرایط، با سوایپ به پایین از سمت چپ بخش فوقانی نمایشگر با این بخش روبرو می شوید.

اما در لاک اسکرین فرمان حرکتی لازم برای باز کردن این بخش دقیقا برعکس است. در لاک اسکرین نوتفیکیشن های نو دریافتی را می توانید ببینید اما برای مشاهده نوتفیکیشن های قبلی، باید به سمت بالا سوایپ کنید.

8. برای سایلنت کردن فقط باید از سوییچ فیزیکی بهره ببرید

یکی از ویژگی های آیفون که طی سال های متمادی پابرجا مانده، سوییچ فیزیکی برای سایلنت کردن است. اما در کمال تعجب هیچ گزینه نرم افزاری برای سایلنت کردن آیفون وجود ندارد. این یعنی اگر سوییچ موردنظر به هر علتی از کار بیفتد، برای سایلنت کردن یا خارج کردن گوشی از این حالت با مشکل روبرو می شوید.

9. حالت پرتره به چهره احتیاج دارد

حالت پرتره آیفون حرف زیادی برای گفتن دارد و حتی نسبت به گوشی های گوگل پیکسل هم می تواند نظرات بیشتری را جلب کند. اما این معینه مفید تنها با چهره انسان کار می نماید. بسیاری از کاربران به حالت بوکه (مات شدن پس زمینه) علاقه زیادی دارند و می خواهند برای سوژه هایی مانند حیوان خانگی و انواع اشیاء از این معینه استفاده نمایند که با آیفون نمی توانند چنین کاری انجام دهند.

10. تناقض در اولویت پخش صدا

در زمینه پخش صدا هم آیفون تناقض هایی دارد. به عنوان مثال فرض می کنیم مشغول گوش دادن به موسیقی با استفاده از اپ اسپاتیفای هستید و در عین حال در اینستاگرام هم به پست های مختلف سر می زنید. در این بین اگر یک ویدیو در اینستاگرام صدا داشته باشد، پخش موسیقی اسپاتیفای متوقف می گردد که البته چنین کاری کاملا طبیعی است. اما مشکل اصلی اینجاست که بعد از عبور از پست موردنظر، گاهی اوقات موسیقی اسپاتیفای دوباره پخش خود را شروع نمی نماید.

در نهایت باید بگوییم که این مسائل به یک مقدار آزاردهنده نیستند و هیچکدام از آن ها مسائل بسیار بزرگی محسوب نمی شوند. اما اگر قصد دارید گوشی اندرویدی خود را به مقصد آیفون ترک کنید، همین مسائل کوچک حداقل تا مدتی تجربه کاربری استفاده از آیفون را تا حدی آزاردهنده خواهند کرد.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2098

به "10 ویژگی آیفون که برای کاربران اندروید آزاردهنده هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ویژگی آیفون که برای کاربران اندروید آزاردهنده هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید