رتبه بندی بهترین اپلیکیشن های موبایل در سال 2017

به گزارش مجله پیامک، فهرست 10 اپلیکیشن برتر ios و android از نگاه وب سایت Sensortower

در آنالیز سنسورتاور، بیشترین تعداد دانلود و بالاترین سطح عایدی به ثبت رسیده برای اپلیکیشن های موجود در گوگل پلی و اپ استور اپل در سه ماهه اول سال 2017 در نظر گرفته شده است. نکته قابل توجه اینکه در این آنالیز تنها اپلیکیشن ها لحاظ شده اند و نامی از بازی های در دسترس برای دو پلتفرم یادشده به چشم نمی خورد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

رتبه بندی بهترین اپلیکیشن های موبایل در سال 2017

بر اساس گزارش سنسورتاور، مجموع عایدی خالص به ثبت رسیده برای اپلیکیشن ها در دو پلتفرم یادشده، بدون در نظر گرفتن عایدی بازی های ویدئوی، در سه ماهه اول سال 2017، 2.19 میلیارد دلار اعلام شده است. این رقم در سه ماهه اول سال 2016، 1.34 میلیارد دلار بود. با این تفاسیر، شاهد افزایش 63 درصدی عایدی خالص اپلیکیشن ها در این دو فروشگاه نرم افزاری در مقایسه سال به سال ارقام و اعداد هستیم.

عایدی خالص به ثبت رسیده برای اپلیکیشن های اپ استور اپل با افزایش 55 درصدی در مقایسه سال به سال، از 1.1 میلیارد دلار به 1.7 میلیارد دلار رسیده است. در طرف مقابل، عایدی خالص گوگل پلی با رشد 101 درصدی در مقایسه سال به سال، از 251 میلیون دلار به 504 میلیون دلار افزایش یافته است. افزایش رشد عایدی اپلیکیشن های گوگل پلی تا حدی به پیروزیت اندروید در بازارهای درحال توسعه مربوط است. با وجود این، پلتفرم نرم افزاری اپل همچنان در ثبت عایدی پیشتاز بوده و عایدیی بیش از سه برابر رقیب خود از اپلیکیشن ها کسب نموده است.

دانلود اپلیکیشن از اپ استور و گوگل پلی در سه ماهه اول 2017 با افزایش 14 درصدی در سطح جهانی روبرو شده است. مجموع دانلود اپلیکیشن در سه ماهه اول 2017 به 13.5 میلیارد رسیده است. این رقم در مدت مشابه در سال گذشته، 11.9 میلیارد دانلود بود.

دانلود اپلیکیشن از اپ استور با افزایش 5 درصدی در مقایسه سال به سال، از 4.5 میلیارد به 4.7 میلیارد رسیده است. در گوگل پلی این افزایش چشمگیرتر بوده و با رشد 19 درصدی در مقایسه سال به سال، از 7.4 به 8.8 میلیارد دانلود رسیده است. در نظر داشته باشید که این آمار مربوط به تعداد دانلود به ثبت رسیده در سطح جهانی است. افزایش رشد تعداد دانلود در گوگل پلی نشان از رشد حضور اندروید در بازارهای درحال توسعه دارد.

اپلیکیشن واتساپ شرکت فیسبوک بیشترین تعداد دانلود را در میان تمام اپلیکیشن های گوگل پلی و اپ استور در سه ماهه گذشته به ثبت رسانده است. این اپلیکیشن، سه ماهه چهارم 2016 در جایگاه سوم قرار داشت. در آنالیز مستقل فروشگاه های نرم افزاری، اپلیکیشن مسنجر در اپ استور و اپلیکیشن فیسبوک در گوگل پلی پیروز به ثبت بیشترین تعداد دانلود در سه ماهه گذشته شدند.

در حقیقت، نرم افزارهای تحت مالکیت شرکت فیسبوک، چهار جایگاه از پنج جایگاه مربوط به اپلیکیشن هایی با بیشترین دانلود را در مجموع یا به طور مستقل در هر دو فروشگاه، به خود اختصاص داده اند. این اپلیکیشن ها عبارتند از واتساپ، فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام.

چشمگیرترین عملکرد در بحث ثبت عایدی بالا در بازارهای جهانی، به نت فلیکس اختصاص دارد. این اپلیکیشن در صدر فهرست پرعایدیترین اپلیکیشن های اپ استور و گوگل پلی در سه ماهه اول سال 2017 نهاده شده است. Netflix، سه ماهه چهارم سال 2016 در جایگاه دوم این فهرست قرار داشت. این اپلیکیشن جایگزین نرم افزار پیغام رسان لاین شده که حالا در مکان دوم فهرست پرعایدیترین ها نهاده شده است. لاین در گوگل پلی در جایگاه نخست اپلیکیشن های با بیشترین اندازه عایدی نهاده شده است.

بهبود جایگاه نت فلیکس در این فهرست، پدیده تازه ای نیست؛ اما اخیرا عایدی این اپلیکیشن در ابعاد جهانی، به طور چشمگیرتر و با سرعت بیشتری در حال افزایش بوده است. نت فلیکس در سه ماهه گذشته عایدیی در حدود 133 میلیون دلار در ابعاد جهانی به ثبت رسانده است که در مقایسه با عایدی 34.6 میلیون دلاری در سه ماهه اول 2016، رشد 286 درصدی نشان می دهد. در ماه دسامبر، نت فلیکس برای اولین بار به پرعایدیترین اپلیکیشن ویژه آیفون در کشور آمریکا تبدیل شد. این اپلیکیشن، کسب عایدی به وسیله پلتفرم اپل را از پاییز 2015 شروع نموده است.

پیشتازی فیسبوک در بازار اپلیکیشن های همراه در ایالات متحده آمریکا نیز حفظ شده است تا سه اپلیکیشن فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام در صدر فهرست بیشترین تعداد دانلود در این بازار قرار گیرند. دو جایگاه دیگر به اسنپ اختصاص یافته است که در رده بندی کلی بیشترین دانلود از اپ استور و گوگل پلی، اسنپ چت و Bitmoji را به ترتیب در جایگاه چهارم و دوم فهرست دارد.

از نظر عایدی به ثبت رسیده برای اپلیکیشن ها، همان طور که در رده بندی جهانی شاهد بودیم، در بازار آمریکا نت فلیکس در صدر فهرست واقع شده است. این اپلیکیشن از نظر عایدی به ثبت رسیده در میان اپلیکیشن های اپ استور اپل در جایگاه نخست و در گوگل پلی در جایگاه هشتم واقع شده است. نت فلیکس در سه ماهه اول امسال میلادی برای اولین بار در صدر پرعایدیترین اپلیکیشن ها در رده بندی جهانی نهاده شد. این در حالی است که اپلیکیشن یادشده در بازار ایالات متحده آمریکا در سه ماهه چهارم سال 2016 هم در صدر بود.

یکی دیگر از اپلیکیشن ها که پیروز شده است جایگاه پیشین خود در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی را حفظ کند، پاندورا است که مجددا در جایگاه دوم فهرست کلی پرعایدیترین اپلیکیشن ها نهاده شده است. این اپلیکیشن در سه ماهه چهارم 2016، در جایگاه دوم اپ استور قرار داشت. در گوگل پلی، پاندورا از جایگاه دوم در سه ماهه چهارم 2016 به جایگاه نخست در سه ماهه اول سال 2017 رسیده است.

حالا که صحبت از سرویس های استریم موسیقی شد، بد نیست بدانید Tidal که در رده بندی کلی فهرست عایدی اپلیکیشن ها در بازار آمریکا در سه ماهه چهارم 2016 جایگاه دهم را به خود اختصاص داده بود، در سه ماهه اول سال 2017 به جایگاه چهاردهم سقوط نموده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2008

به "رتبه بندی بهترین اپلیکیشن های موبایل در سال 2017" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه بندی بهترین اپلیکیشن های موبایل در سال 2017"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید