هر آنچه که باید درباره اندروید 12 بدانید

به گزارش مجله پیامک، تمامی اطلاعات منتشر شده از اندورید 12 و تاریخ عرضه آن را در این گزارش مشاهده کنید.

هر آنچه که باید درباره اندروید 12 بدانید

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران به نقل ازباشگاه خبرنگاران، این روزها همه جا صحبت از سیستم عامل جدید اندروید یعنی اندروید 12 بوده که قرار است بسیار متفاوت باشد. گوگل در حال آماده سازی سیستم عاملی است که نه تنها ویژگی های جدیدی دارد، بلکه ویژگی های خوب و مفید گذشته خود را بهبود بخشید و توسعه می دهد. پس از اینکه به تازگی اخبار سیستم عامل جدید اندروید 12 به بیرون درز کرد، گوگل اظهار داشت که کار خود را شروع کرده و اندروید 12 را در بازه زمانی مورد نظرش معرفی می کند. گوگل احتمالا یک نسخه بتا عمومی را در رویداد I ، O به نمایش می گذارد. سیستم عامل جدید نشانه هایی از بهترین کاربردهای موجود در سیستم عامل مانند رابط One UI سامسونگ را در آن تقویت کرده است.

تاریخ انتشار اندروید 12

گوگل تاریخ عرضه رسمی این سیستم عامل را 2 سپتامبر 2021 اعلام کرده است. همچنین تاریخ انتشار پیش نمایش اندروید 12 را 18 فوریه 2021 اعلام کرده است. گوگل نسخه های اندروید 7 تا 9 را در ماه آگوست منتشر کرد، سپس نسخه اندروید 10 و اندروید 11 فعلی را به ماه سپتامبر منتقل کرد و به ترتیب در 3 و 8 سپتامبر آن ها را منتشر کرد. با توجه به این الگو تاریخ عرضه اندروید 12 برای مصرف کنندگان باید 2 سپتامبر باشد، زیرا گوگل خود ماه اوت را به عنوان آخرین بازه بتا ثابت اندروید 12 معرفی می کند.

گوگل در حال حاضر پیش نمایش جدیدترین نسخه سیستم عامل تلفن همراه خود را دارد، جایی که بیشتر ویژگی های جدید برای آزمایش آماده می شوند و بعدا در بهار برای عموم مردم منتشر می شود. سال گذشته پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 11 را در روز 19 فوریه منتشر شد. با این الگو پیش نمایش اندروید 12 در تاریخ 18 فوریه برای توسعه دهندگان منتشر می شود.

نحوه نصب نسخه بتا پیش نمایش سیستم عامل Android 12

1) نسخه بتا Android 12 را برای گوشی های Pixel 5 ، Pixel 4a ، Pixel 4a (5G) ، Pixel 4 ، Pixel 3a ، Pixel 3a XL ، Pixel 3 یا Pixel 3 XL دانلود کنید.

2) نرم افزار Sideload را دانلود کرده و به روزرسانی Android 12 را روی تلفن Pixel خود نصب کنید تا نسخه بتای جدید روی تلفن شما نصب شود.

3) با انجام پیش نمایش Android 12، می توانید همزمان از سیستم عامل Android 11 استفاده کنید.

ویژگی های جدید سیستم عامل اندروید 12

  • حرکت با یک ضربه تند و سریع برای بازگشت به صفحه اصلی در حالت تمام صفحه.
  • محتوای گرافیکی جذاب (تصاویر، ویدئو) بین برنامه ها و سیستم صفحه تقسیم شده App Pairs.
  • اعلان های جدید: مانند دسترسی آسان به محتوای سفارشی، پرش سریع تر به برنامه مدنظر، انیمیشن ها و انتقال های روان تر.
  • حالت یک دست: انتقال عناصر فعال به پایین صفحه و در دسترس انگشت شست کاربر.
  • جلوه صوتی همراه با Haptic: صدای دلخواه را با لرزش های سفارشی در بازی ها یا برنامه های می توان جفت کرد.
  • به جای به روزرسانی کامل سیستم، از طریق فروشگاه به روزرسانی عناصر هسته اندروید 12 صورت می گیرد.
  • گزینه های سفارشی سازی برای رابط های صفحه نمایش تلفن یا تلویزیون تاشو
  • پشتیبانی از تم مبتنی بر تصویر زمینه پیشرفته
  • پیمایش عکس های صفحه
  • ایجاد شکلک در عکس ها
  • قفل چرخشی هوشمند
  • خواب زمستانی برنامه
  • برای حرکت به عقب، دوبار ضربه بزنید
  • اشتراک گذرواژه Wi-Fi با Nearby Share
  • ویژگی های ضد ردیابی و پیشرفت های حریم خصوصی
  • رمزگذاری رسانه سازگار: کدگذاری اتوماتیک فیلم HEVC برای برنامه ها.
  • پشتیبانی از فرمت فایل فشرده سازی تصویر جدید AVIF
  • صفحه تقسیم شده و ویژگی های درج محتوای غنی در Android 12

    یک ویژگی جدید درج محتوای است که به شما امکان می دهد متن ساده و مدل دار را برای علامت گذاری، تصاویر، فیلم ها، فایل های صوتی و سایر موارد از یک برنامه به برنامه دیگر بدون توجه به اینکه منبع از کلیپ بورد، صفحه کلید یا کشیدن و رها کردن ساده است، کپی کنید. بین رابط کاربر برنامه های تقسیم صفحه است. گوگل همچنین در حال کار بر روی اصلاح حالت تقسیم صفحه در سطح سیستم برای اندروید 12 است. این امر به شما امکان می دهد تجربه چند وظیفه ای بهتر و بصری تری را در گوشی خود تجربه کنید.

    به جای باز کردن یک برنامه و سپس فعال کردن حالت تقسیم صفحه نمایش برای آن برنامه از طریق نمای اخیر، کاربران می توانند دو برنامه را در وظایف گروه بندی کنند و سپس به سرعت این جفت ها را راه اندازی کنند یا بین یک جفت برنامه و یک برنامه واحد جابجا شوند. اندروید 12 همچنین به افراد امکان می دهد تا از نمای اخیر به راحتی دو برنامه را جفت کنند. هنگامی که از چنین جفت برنامه ای استفاده می کنید، تقسیم کننده بین دو برنامه دارای ویژگی پاداش خواهد بود. با کشیدن آن باز هم اندازه هر دو برنامه تغییر می کند اما وقتی روی آن دو بار ضربه بزنید، دو برنامه فعال به سرعت موقعیت های خود را عوض می کنند.

    رابط اعلان های جدید اندروید 12

    مفهوم طراحی گوگل نشان داد که UI اعلانات جدیدی در اندروید 12 تعبیه کرده است که با رنگ بژ روشن تعیین می شود و جای اعلان فعلی را می گیرد. اگر حالت تاریک فعال باشد ممکن است رنگ آن تغییر کند. گوشه های گرد هر اعلان به راحتی قابل مشاهده است. گوگل تعداد آیکون های تنظیمات سریع را از شش به چهار کاهش داده است و با گسترش پنل اعلان، این نمادها ظاهر می شوند.

    آیکون ها بیشتر از حد معمول هستند زیرا تعداد آیکون های کمتری استفاده می شود. موقعیت های تاریخ و ساعت در قسمت جلوی نمایشگر عوض شده اند و در گوشه بالا سمت راست نشانگرهای جدیدی برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد. با ضربه زدن روی این آیکون ها دقیقا تعیین می شود که کدام برنامه ها از میکروفون و دوربین گوشی شما استفاده می کنند. نماد سنسورهای خاموش در تنظیمات سریع به کاربر امکان می دهد تا با یک ضربه تمام حسگرهای تلفن خود را خاموش و غیرفعال کند. برای دیدن این نماد، باید منوی Developer options فعال شود.

    یک ابزارک مکالمه پیام های کاربران، تماس های از دست رفته و موارد دیگر را نشان می دهد. به دلیل کوچک بودن، ویجت فقط قادر است هر بار یک مورد را نشان دهد. همچنین استفاده از نمادهای دوربین و میکروفون در نمایشگر جلویی که هنگام استفاده از دوربین و میکروفون باید دیده شوند، اجباری خواهد بود. شاید به یاد بیاورید که اپل چیزی مشابه با iOS 14.2 اضافه کرده بود. یک نقطه کوچک سبز در سمت راست بالای نمایشگر آیفون به این معنی است که یک برنامه از دوربین گوشی استفاده می کند در حالی که یک نقطه نارنجی نشان می دهد یک برنامه از میکروفون آیفون استفاده می کند.

    ویژگی خواب زمستانی برنامه جدید در اندروید 12

    با پیشرفت ویژگی های جدید اندروید 12، ممکن است Google روی سیستم خواب زمستانی برنامه ها کار کند. این ویژگی به برنامه ها اجازه می دهد تا هنگام عدم استفاده از آن ها، فضای ذخیره سازی بیشتری به گوشی بدهند.

    حالت جدید یک دست و حرکت ناوبری با دو ضربه در اندروید 12

    حرکت دو ضربه ای که برای اندروید 11 شایعه شده بود، اکنون به اندروید 12 راه یافته و جایگزین ویژگی منقضی شده فشار Active Edge شده است که این ویژگی درPixel 4a ، Pixel 4a 5G و Pixel 5 یافت نمی شود. کاربران پیکسل برای فعال کردن دستیار، دریافت عکس از صفحه، کنترل پخش رسانه، پایین آوردن نوار اعلان، باز کردن برنامه های اخیر و سایر دستورات قابل برنامه ریزی از این ویژگی استفاده کنند و یا در صورت عدم نیاز می توانند آن را غیرفعال کنند.

    این به احتمال زیاد در زمره ویژگی های کاربر محور این سیستم عامل خواهد بود که در جریان رویداد Google I ، O در بهار معرفی می شود. علاوه بر این، در حال حاضر یک حالت با یک دست فعال است که عناصر رابط را از طریق انگشت شست شما به پایین منتقل می کند، مشابه Reachability اپل، نیز در تلفن های اندرویدی تعبیه خواهد شد.

    زمان عرضه اندروید 12 برای گوشی های مختلف

    گوشی های Samsung Galaxy: نسخه بتا در اکتبر، نسخه اصلی در دسامبر

    گوشی های LG: از ژانویه

    گوشی های OnePlus : نسخه بتا در سپتامبر، نسخه اصلی در اکتبر

    گوشی های Motorola: نسخه بتا در سپتامبر، نسخه اصلی در ژانویه

    گوشی های Nokia: از اکتبر 2021

    گوشی های Oppo ، vivo ، Realme : در سه ماهه آخر سال 2021

    گوشی های Sony: دسامبر

    اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

    بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1502

به "هر آنچه که باید درباره اندروید 12 بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید درباره اندروید 12 بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید