گزارش تصویری، شاهکار معماری استودیو زاها حدید در هنگ کنگ

به گزارش مجله پیامک، ساخت و ساز استودیوی زاها حدید بر فراز پایانه قطار سریع السیر غرب کولون هنگ کنگ به سطح سقف رسیده است. این توسعه در مجاورت منطقه فرهنگی کولون غربی، محله های ایجادشده نوظهور را با شبکه ای از باغ ها و میدان های محوطه سازی شده به هم متصل می نماید.

گزارش تصویری، شاهکار معماری استودیو زاها حدید در هنگ کنگ

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، این سازه دیدنی در بالای ایستگاه قطار سریع السیر کولون غربی قرار گرفته است که در طول ساخت وساز عملیاتی به جای مانده است. به عنوان تنها ایستگاه هنگ کنگ در مسیر راه آهن سریع السیر گوانگژو-شنژن-هنگ کنگ، این پایانه یک دروازه ضروری بین هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین است.

این پروژه در ابعاد 9290 متر، شامل دو جفت برج اداری متصل به هم در انتهای شمالی و جنوبی است. بعلاوه دارای میدان مرکزی است که با آسانسورهایی، دسترسی سریع تر را به سایر نقاط فراهم می نماید. این میدان به پارک وی وست کولون راه دارد.

این طرح در پی به حداکثر رساندن فضای عمومی در فضای باز و افزایش تهویه طبیعی با رعایت خط الرأس کوه های کولون در شمال است. این امر باعث حفظ چشم انداز کوه در سراسر بندر در جزیره هنگ کنگ می گردد. این طرح بعلاوه امکان دسترسی به تراس های سبز را در همه طبقات و چشم اندازهای هنگ کنگ فراهم می نماید.

برج ها بعلاوه در سطوح پایین تر به سمت داخل متمایل می شوند تا فضای بیرون را افزایش دهند و گردش عابر پیاده را تشویق نمایند. علاوه بر این، پانل های فتوولتائیک ادغام شده در سطح نما و سقف، اندازه انرژی گرفته شده از سیستم الکتریکی شهر را کاهش می دهد. این طراحی با تضمین آسایش و کیفیت هوای مطلوب و صرفه جویی در مصرف انرژی صورت گرفته است. این ساختمان ها دارای یک مرکز با بازیابی گرما، خنک نماینده آب دریا، سیستم های HVAC با راندمان بالا و سیستم مدیریت هوشمند هستند.

منبع: archdaily

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 خرداد 1403 بروزرسانی: 10 خرداد 1403 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2310

به "گزارش تصویری، شاهکار معماری استودیو زاها حدید در هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش تصویری، شاهکار معماری استودیو زاها حدید در هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید