پوتین، ماریا زاخارووا را به بالاترین رتبه دیپلماتیک روسیه منصوب کرد

به گزارش مجله پیامک، رئیس جمهوری روسیه در حکمی ماریا زاخارووا را که از سال 2015 در سمت سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه این کشور فعالیت می نماید، به بالاترین رتبه دیپلماتیک سفیر فوق العاده و تام الاختیار روسیه منصوب کرد.

پوتین، ماریا زاخارووا را به بالاترین رتبه دیپلماتیک روسیه منصوب کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با امضای حکمی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی و مدیر گروه اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه این کشور را به بالاترین رتبه دیپلماتیک سفیر فوق العاده و تام الاختیار روسیه منصوب کرد. این سند، در وب سایت رسمی اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شده است.

زاخاروا در سال 2017، رتبه کلاس یک دیپلماتیک نماینده فوق العاده و تام الاختیار را دریافت نموده بود.

ماریا زاخارووا از تاریخ 10 آگوست سال 2015 به عنوان سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه فعالیت می نماید. او نخستین زن در این پست است.

بیوگرافی کوتاه

ماریا زاخارووا در تاریخ 24 دسامبر سال 1975 به جهان آمد. وی فارغ التحصیل دانشکده اطلاعات بین الملل (هم اکنون به دانشکده روزنامه نگاری بین المللی تغییر نام داده) دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو در رشته شرق شناسی و روزنامه نگاری است که زیر نظر وزارت امور خارجه روسیه فعالیت دارد.

وی دارای مدرک دکترای علوم تاریخی است و در سال 2003 در دانشگاه دوستی ملل روسیه، از مقاله خود با عنوان تحول در درک نمادهای جشن سال نوی سنتی در چین مدرن دفاع کرد.

زاخارووا در دوره اشتغال خود در وزارت امور خارجه روسیه، در دفتر تحریریه نشریه اخبار دیپلمات، در دفتر اطلاعات و مطبوعات و همچنین در دفتر نمایندگی دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در نیویورک، خدمت نموده است.

ماریا زاخارووا، عضو شورای سیاست خارجی و سیاست دفاعی فدراسیون روسیه نیز هست.

این دیپلمات روس همچنین فعالیت های اجتماعی زیادی دارد، کاربر فعال شبکه های اجتماعی است و به کارهای خیریه می پردازد . وی در حوزه فرهنگی روسیه هم مشارکت فعال داشته و به طور خاص در نوشتن مشترک چندین ترانه ملی که در روسیه محبوبیت دارد، همکاری نموده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1124

به "پوتین، ماریا زاخارووا را به بالاترین رتبه دیپلماتیک روسیه منصوب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین، ماریا زاخارووا را به بالاترین رتبه دیپلماتیک روسیه منصوب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید