ابراز نگرانی روسیه درباره احتمال عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

به گزارش مجله پیامک، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اظهارداشت که دولت مسکو نسبت به پیامدهای عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا اول ماه می نگران است.

ابراز نگرانی روسیه درباره احتمال عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در حاشیه کنفرانس قلب آسیا نسبت به پیامدهای عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرد.

وی ادامه داد که هنوز پیامدهای عدم خروج نظامی از افغانستان تعیین نیست اما هشدارها و واکنش هایی نسبت به اظهارات اولیه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وجود داشت.

نماینده روسیه در امور افغانستان گفت که این هشدارها درباره نقض مستقیم توافقنامه قطر بوده است و احتمالا پیامدهای جدی به همراه دارد.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این گفته بود که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه می به دلایل فنی بسیار سخت است اما ما قصد نداریم که برای مدت طولانی در این کشور بمانیم.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا گفته بود کههدفم این نیست که مدت زمان طولانی آنجا بمانیم. ما خارج می شویم. سوال این است که چه زمانی خارج می شویم.

بر اساس توافقنامه آمریکا و طالبان در دوحه، نیروهای خارجی باید در ماه می امسال میلادی افغانستان را ترک نمایند.

طالبان بارها در هفته های اخیر هشدار داده است که در صورت عدم خروج نظامیان خارجی، حملات را از سر خواهد گرفت.

با این حال، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی گفته است که با ناتو وارد افغانستان شدیم و با اعضای این سازمان نیز در شرایط مناسبی این کشور را ترک خواهیم کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1558

به "ابراز نگرانی روسیه درباره احتمال عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی روسیه درباره احتمال عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید