پرداخت 170 میلیارد ریال تسهیلات روستایی به هنرمندان صنایع دستی تویسرکان

به گزارش مجله پیامک، فرماندار تویسرکان ضمن بازدید از خانه صنایع دستی این شهرستان به مناسبت فرا رسیدن هفته صنایع دستی از پرداخت 170 میلیارد ریال تسهیلات روستایی به هنرمندان صنایع دستی تویسرکان خبر داد.

پرداخت 170 میلیارد ریال تسهیلات روستایی به هنرمندان صنایع دستی تویسرکان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، علیرضا حسینی فرماندار تویسرکان عصر یکشنبه 25 خرداد 99 طی این بازدید در جمع کارآفرینان و مربیان خانه صنایع دستی این شهرستان ضمن تبریک هفته صنایع دستی گفت: بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی ضمن اینکه کمک زیادی به رشد اشتغال و درآمدزایی می کند، پیشرفت همه جانبه ای هم برای شهرستان رقم می زند و امید است با توسعه و ترویج کارگاه های خانگی شاهد این پیشرفت در شهرستان باشیم.

او با اشاره به اشتغال زایی 23 درصدی صنایع دستی در تویسرکان و فعالیت بیش از 8500 نفر در بخش صنایع دستی گفت: از ابتدای پرداخت تسهیلات روستایی تا به امروز 170 میلیارد ریال به صنعتگران صنایع دستی تسهیلات پرداخت شده است که این امر تا حدودی مسائل هنرمندان را مرتفع کرده است.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه محصولات خوبی در زمینه صنایع دستی در شهرستان تولید می شود، گفت: با برپایی نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی در سطح شهرستان و استان می توان بازار فروش تولیدات در این حوزه را مهیا کرد.

در ادامه این بازدید اسحاق ترکاشوند سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان با اشاره به فعالیت بیش از 5600 کارگاه مختلف صنایعدستی در سطح شهرستان گفت: از مجموع این کارگاه های 4751 کارگاه در حوزه مبل و منبت فعالیت دارند و مابقی در رشته های دیگر فعال هستند.

او اضافه کرد: در خانه صنایع دستی تویسرکان که در مجموعه تاریخی خانه دکتر اقتداری واقع شده شش کارگاه فعال است که در سال گذشته در این کارگاه ها 310 نفر آموزش دیده اند و در شرایط کنونی همچنان آموزش ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برقرار است.

فرماندار تویسرکان از مکان دبیرخانه تویسرکان، شهر ملی منبت گلریز نیز بازدید کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1076

به "پرداخت 170 میلیارد ریال تسهیلات روستایی به هنرمندان صنایع دستی تویسرکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 170 میلیارد ریال تسهیلات روستایی به هنرمندان صنایع دستی تویسرکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید