پامپئو: از لغو تحریم سازمان ملل علیه ایران جلوگیری کنید

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایران را به راه اندازی کمپین ترور در یمن، سوریه و عراق متهم کرد.

پامپئو: از لغو تحریم سازمان ملل علیه ایران جلوگیری کنید

وزیر خارجه آمریکا در این نشست همچنین نگرانی خود را از زمان نزدیک شدن برای برطرف تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر 2020 بیان کرد.

پمپئو در ادعاهای ضدایرانی خود از جامعه بین المللی خواسته است تا از برطرف تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران جلوگیری نمایند.

بسیاری از ناظران بر این باورند که یکی از دلایل و اهداف اصلی آمریکا برای خروج و نابودی برجام این است که ایران نتواند از لغو تحریم های تسلیحاتی که به موجب برجام در اکتبر 2020 انتها می یابد، بهره یابد، اما با با تداوم برجام در حال حاضر امکان دستیابی ایران به بازار تسلیحاتی پس از اکتبر 2020 یعنی حدود یک سال و دو ماه دیگر فراهم خواهد بود.

تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در سال های 2006 و 2007 برای ممنوعیت فروش سلاح به ایران و صادرات سلاح از ایران وضع شد. در پی دستیابی قدرت های جهانی و ایران به توافق هسته ای 2015 موسوم به برجام مقرر شد که این تحریم ها 18 اکتبر 2020 و پس از آنکه گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تأیید کرد، برداشته گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 318

به "پامپئو: از لغو تحریم سازمان ملل علیه ایران جلوگیری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: از لغو تحریم سازمان ملل علیه ایران جلوگیری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید