هم لوکس و هم پرقدرت؛ همان روتر وای فای 6 که می خواهیم!

به گزارش مجله پیامک، در خارج از ایران با 150 دلار می توانید یک روتر وای فای 6 نسبتا خوب بخرید ولی روتر Ubiquiti AmpliFi Alien نزدیک به 380 دلار قیمت دارد و دو روتر آن برای مش وای فای 700 دلار می گردد.

هم لوکس و هم پرقدرت؛ همان روتر وای فای 6 که می خواهیم!

بنابراین، این روتر جزو گران ترین روترهای وای فای 6 بازار است ولی انصافا جزو بهترین های آن ها هم هست. تا کنون چندین آنالیز کامل درباره این روتر گران قیمت خواندم و هیچ یک نکته منفی خیلی بزرگی در آن پیدا نکردند.

ای کاش می شد چنین روتری را در ایران پیدا کرد و خرید و استفاده کرد تا کیفیت واقعی وای فای، حتی روی همین اینترنت ADSL و VDSL را تجربه کنیم.

یک روتر وای فای 6 سه بانده با MIMO 4×4 است؛ روی هر باند رادیویی 4 آنتن داخلی فعال است و یک باند 5 گیگاهرتز نیز برای ایجاد لینک میان روترهای مش وای فای است. البته روی باند رادیویی 5 گیگاهرتز سطح بالا MIMO 8×8 داریم.

روی باند 2.4 گیگاهرتز سرعت 1148 مگابیت، روی باند 5 گیگاهرتز بالا 4804 مگابیت و روی باند 5 گیگاهرتز پایین سرعت 1733 مگابیت است.

مشخصه شاخص این روتر، صفحه نمایش عمودی لمسی روتر است که می تواند اطلاعات را به صورت گرافیکی و بصری نمایش دهد.

4 درگاه شبکه LAN گیگابیت در بدنه روتر قرار گرفته است و یک درگاه WAN گیگابیتی به همراه سوکت برق در زیر روتر قرار گرفتند.

Ubiquiti AmpliFi Alien چیزی فراتر از یک روتر وای فای 6 معمولی است. مثلا شما در این روتر VPN داخلی، ضد بدافزار داخلی و انواع تنظیمات برای اولویت دهی به ترافیک شبکه و دستگاه ها را خواهید داشت.

متاسفانه روی این روتر از درگاه USB یا سیستم رمزنگاری جدید WPA3 خبری نیست.

سرعت وای فای روی این روتر بسیار خوب و فراتر از انتظار است. سایت سی نت از این روتر به عنوان یک دستگاه متعلق به آینده نام می برد و طراحی خاص و ویژه آن را ستوده است.

سایت گیزمودو به صفحه نمایش لمسی این روتر اشاره دارد و می گوید می توانید انواع داده ها و گزارش ها را روی آن تماشا کنید. همین طور، یک اپلیکیشن موبایل برای انجام تنظیمات ساده روتر دارد.

فقط می توانیم آرزو کنیم چنین روترهایی هم وارد بازار ایران بگردد و فقط روترهای قدیمی و ناشناخته پشت ویترین فروشگاه ها ظاهر نشوند.

به جرأت می توان گفت در دو سال اخیر، با معرفی و فراگیر شدن شبکه بیسیم WiFi 6، کاربران مجاب شدند تا از شبکه های گیگابیتی…

شرکت تی پی لینک در نمایشگاه IFA 2020 از یک محصول کاملا انقلابی و چندکاره رونمایی کرد. اولین گیت وی 5G و وای فای 6 این شرکت به نام…

وای فای 6 دیگر جدیدترین استاندارد شبکه های بی سیم نیست ولی الان جریان اصلی بازار وای فای است. پس از وای فای 6، شاهد عرضه استاندارد وای فای 6E بودیم…

غول های چینی نه تنها وارد بازارهای موبایل و تجهیزات همراه دیجیتالی شدند؛ بلکه چند سالی اس به طور جدی سودای ورود به بازار تجهیزات شبکه…

با عرضه آیفون های 11 که از وای فای 6 پشتیبانی می نمایند؛ اکنون این پرسش مهم مطرح می گردد که آیا باید یک روتر وای فای 6 بخریم؟ پیش…

این راهنمای خرید برای افرادی نوشته شده است که قصد دارند یک روتر بی سیم از فروشگاه ها و بازارهای بیرون از کشور ایران خریداری نمایند. در…

شرکت آنر (Honor) زیرمجموعه برندهای هواوی، امروز بعدازظهر در خلال معرفی جدیدترین محصولات خود به صورت آنلاین؛ از اولین روتر وای فای 6 خود رونمایی کرد….

هفته ها ماندن در خانه از ترس کرونا و جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک و منحوس، بدون اینترنت غیرممکن است. تازه اگر دورکاری، کار در…

منبع: شبکه چی
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1430

به "هم لوکس و هم پرقدرت؛ همان روتر وای فای 6 که می خواهیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم لوکس و هم پرقدرت؛ همان روتر وای فای 6 که می خواهیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید