نوشیدنی که شما را لاغر می نماید

به گزارش مجله پیامک، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است یک سری از نوشیدنی هایی وجود دارد که می تواند با خنثی کردن ژن هایی که بدن را در ساخت چربی یاری می نماید، افزایش وزن حاصل از رژیم ناسالم را کاهش دهد.

نوشیدنی که شما را لاغر می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز می تواند با خنثی کردن ژن هایی که بدن را در ساخت چربی یاری می نماید، کاهش وزن حاصل از رژیم ناسالم را کاهش دهد.

محققان در دانشگاه ایلینویز، ایالات متحده، اثرات مصرف کافئین بر روی موش ها را آزمایش کردند؛ آنها دریافتند که معادل چهار فنجان قهوه باعث کاهش فرایند ذخیره چربی می گردد.

در این آنالیز تعیین شد، موش هایی که محرک را مصرف می کردند، در چهار هفته 22 درصد چربی بدن کمتری داشتند.

براساس پژوهش های اجرا شده بر روی موش ها، نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز می تواند چربی شما را پس از خوردن غذای ناسالم کاهش دهد.

این آزمایش نشان داد که کافئین بدن را از فراوری چربی خون در بدن متوقف می نماید و به این معنی است که سلول های چربی در داخل آنها کمتر از حد طبیعی ذخیره می شوند.

به گفته دانشمندان این امر می تواند به این دلیل باشد که اثرات کافئین باعث کاهش عمل در ژن می گردد که در افزایش وزن نقش دارد.

محققان دانشگاه ایلینویز تصریح کردند که نوعی چای گیاهی به نام چای ماته دارای مزایای سلامتی است و دریافتند که کافئین ناشی از قهوه همان تأثیر را دارد.

نتایج این تحقیق برای درک نقش نقش چای و کافئین به عنوان راهکارهای بالقوه برای جلوگیری از اضافه وزن، چاقی و همچنین اختلالات متابولیکی متعاقب این بیماری می تواند برای انسان مقیاس گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 708

به "نوشیدنی که شما را لاغر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدنی که شما را لاغر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید