نجات جان راننده خواب آلود با ابتکار فولکس
به گزارش مجله پیامک، سیستم های ایمنی در حال حاضر، مهم ترین قابلیتی هستند که حضورشان در خودروها ضروری بوده و برای حفظ سلامت سرنشینان واجب و حیاتی هستند.
امیرمسعود عابدین- به تازگی در یکی از ویدئوهای پربازدید منتشر شده در فضای مجازی، قدرت و مهارت بالای دستیار رانندگی خودروی فولکس واگن پاسات توجهات بسیاری را به سمت خود جلب نموده است.
در آزمایش جالبی که به وسیله سرنشین راننده فولکس واگن پاسات انجام شد، این فرد خود را پشت فرمان به خواب زده و این حس را به خودرو القا می نماید که انگار راننده به خواب رفته است. خودرو بلافاصله به وسیله حسگرها و دوربین های به کار رفته در کابین، متوجه این می گردد که راننده خوابیده و احتمال خطر بسیار بالا است؛ در همین حین هشدارها و ارورهای مختلفی نمایش داده می گردد و خودرو خودش کنترل را به دست می گیرد. به یاری رادارهای بین خطوط و سایر حسگرها و سنسورها، خودرو بین خطوط جابه جا می گردد و حرکت می نماید. در همین زمان با ترمزهای شدید، سرعت فولکس واگن پاسات به شدت کم شده و خودرو به سمت کنار جاده منتقل می گردد. قبل از توقف کامل، بوق و لرزش فرمان به هوشیار شدن راننده یاری بسیاری می نمایند.
در بعضی از خودروها، حتی علائم و شرایط راننده به طور دقیق شناسایی می گردد و در صورت بروز مشکل جدی برای سرنشین مانند سکته، خودرو خودش با آمبولانس تماس می گیرد و درخواست ارسال امدادگر می نماید.
فولکس واگن که دیگر قرار نیست پاسات را در ایالات متحده عرضه کند، اما این خودروی خانوادگی سایز میانه را در اروپا، با پلتفرم تر پیشرفته تر MQB ادامه خواهد داد. از زمان شروع به کار این خودرو در سال 1973، فولکس واگن بیش از 30 میلیون دستگاه پاسات را تحویل داده است. اتاق نو پاسات با نام B9، قرار است فقط به عنوان یک استیشن واگن عرضه گردد.
نسخه 2024 پاسات با ویژگی های پلتفرم اصلاح شده (MQB Evo) که مشترک با نسل بعدی تیگوان و گلف Mk8 است، به طور قابل توجهی بزرگتر از B8 قدیمی است.
فولکس واگن پاسات نو با طراحی مدل های ID الکتریکی هماهنگ شده است. طبق معمول، ظاهر بیرونی به سطح تریم بستگی دارد: Passat، Business، Elegance و R-Line.
قرار است رینگ هایی تا سایز 19 اینچ به همراه چراغ های LED ماتریسی نو پیشرفته و LED های داینامیک در عقب، ارائه گردد.
فضای داخلی نشان دهنده انحراف و دوری کامل از پاسات B8 است. تقریباً به تمام عملنمودهای موجود، به وسیله صفحه نمایش لمسی دسترسی خواهید داشت. با هزینه اضافی، ابعاد نمایشگر اطلاعات تفریح را می توان تا 15 اینچ افزایش داد. یک صفحه نمایش کیلومترشمار 10.25 اینچی به صورت استاندارد موجود است.
کنترلر تعویض دنده به روی ستون فرمان منتقل شده و مهندسان توانستند فضای بین صندلی ها را برای ظرفیت بار اضافی آزاد نمایند. راحتی سرنشینان در جلو با انتخاب صندلی های نو گرم شونده، تهویه شونده و ماساژور با تنظیم برقی 14 جهته افزایش می یابد.
این جهش در مقدار، نه تنها فضای پا، بلکه ظرفیت صندوق عقب را نیز بیشتر نموده است. صندلی نیمکتی عقب را تا کنید تا حجم آن به 1920 لیتر، یا 140 لیتر بیشتر از نسخه قبلی پاسات برسد.
یک پیشرانه بنزینی و هیبریدی ملایم، برای اولین بار در تاریخ پاسات حضور دارد. در مرحله بعدی، یک موتور 2 لیتری TSI بزرگتر با 201 اسب بخار قدرت در تیپ دیفرانسیل جلو و پیکربندی قوی تر با 261 اسب بخار و چهار چرخ محرک 4Motion قرار گرفته است.
اگر همچنان در سال 2024، خواستار نسخه دیزلی هستید، فولکس واگن سه پیشرانه 2 لیتری TDI ارائه نموده است که به ترتیب 121 اسب بخار، 148 اسب بخار در مدل های FWD و 190 اسب بخار قدرت خواهند داشت.
سپس پیشرانه های پلاگین هیبریدی هستند که به عنوان مدل های eHybrid به بازار عرضه می شوند. نوع پایه 201 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور ارائه می دهد، در حالی که مدل قوی تر، 268 اسب بخار و 400 نیوتن متر فراوری می نماید که آن را تبدیل به قوی ترین می نماید. این دو PHEV دارای یک موتور 1.5 لیتری TSI، یک گیربکس شش سرعته(DSG) و یک بسته باتری 19.7 کیلووات ساعتی هستند که تا 100 کیلومتر برد الکتریکی را ارائه می دهند.
با نسل نو پاسات، فولکس واگن از شارژ سریع DC با توان 50 کیلووات پشتیبانی می نماید تا باتری را از 10 به 80 درصد در 25 دقیقه شارژ کند. فولکس واگن پاسات 2024 که هفته آینده در IAA مونیخ، رونمایی عمومی خواهد شد، قرار است در سه ماهه اول سال آینده به فروش برسد. این خودرو دیگر در آلمان ساخته نخواهد شد زیرا فراوری آن به براتیسلاوا، در اسلواکی منتقل می گردد، جایی که قرار است در کنار اشکودا سوپرب نو مونتاژ گردد.
58322
منبع: خبرآنلاین