موافقت ایران با افزایش 2.5 برابری واردات چای از هند طی 2 سال آینده

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران: یک مقام اتحادیه چای هند با اشاره به صادرات سالانه 12 میلیون کیلو چای این کشور به ایران از توافق مقامات دو کشور برای افزایش این رقم به 30 میلیون کیلو طی 2 سال آینده اطلاع داد.

موافقت ایران با افزایش 2.5 برابری واردات چای از هند طی 2 سال آینده

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس استاندارد، صنعت چای هند راهی را برای گسترش مجدد صادرات به ایران که به دلیل تحریم های آمریکا کاهش یافته بود، پیدا نموده است.

به نظر می رسد که کوشش های جدید خواهد توانست صادرات چای هند به ایران را چند برابر کند. در مقابل، به همان میزان نفت خام می توان از ایران وارد کرد.

اتحادیه چای هند اخیرا یادداشت تفاهمی را با اتحادیه چای ایران به امضا رسانده که به موجب آن قرار است صادرات چای هند به ایران در طی 2 سال آینده 2.5 برابر گردد و به 30 میلیون کیلو برسد. بر اساس اعلام مقامات اتحادیه چای هند، اخیرا یک هیئت هندی با سفر به ایران این یادداشت تفاهم را به امضا رسانده است.

هند در حالت عادی سالانه حدود 12میلیون کیلو چای به ایران صادر می نماید که 6 درصد کل صادرات چای هند را شامل می گردد. یک مقام اتحادیه چای هند گفت: ایران مقصد مهمی برای صادرات ماست و صادرات ما به این کشور با این یادداشت تفاهم جدید افزایش خواهد یافت.

بر اساس آمارهای میز چای هند، صادرات چای هند به ایران در فاصله ماه های ژانویه تا سپتامبر 2012 حدود 7 میلیون کیلو بوده است.

یک فعال بازار چای گفت: ایران بازار سنتی چای است. بازار ایران فراوری سنتی چای در هند را افزایش خواهد داد.

هند چهارمین صادرکننده بزرگ چای دنیا پس از کنیا، چین و سری لانکاست. در سال 2010، مجموع صادرات چای هند به 222 میلیون کیلو رسید که این میزان در سال 2011 به 211 میلیون کیلو و در سال 2012 به 195 میلیون کیلو کاهش یافت.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 595

به "موافقت ایران با افزایش 2.5 برابری واردات چای از هند طی 2 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت ایران با افزایش 2.5 برابری واردات چای از هند طی 2 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید