مقاله: تورنتو در لیست بارزش ترین برندهای شهری در دنیا قرارگرفت
به گزارش مجله پیامک، پس از آن لندن و توکیو رتبه بندی شدند و مقام دوم و سوم را از نظر ارزش برند شهری از آن خود کردند که به ترتیب 2.02 تریلیون دلار و 1.91 تریلیون دلار ارزش گذاری شدند.
یک گزارش تحیلی هفته قبل توسط Global City Lab منتشر شد و نیویورک را با ارزشترین برند شهری با ارزش 2.20 تریلیون دلار خواند.
Global City Lab اولین موسسه تخصصی است که از ارزش گذاری بر برند شهری گفت، و این ارزش را برای شهرهای هر کشور در از 6 جهت محاسبه کرد: مالی، فرهنگ، دولت، محیط، استعداد و شهرت.
تنها شهر کانادایی که در بین تاپ 10 نهاده شد تورنتو بود و ربته دهم را به دست آورد.
دراین گزارش در خصوص اینکه چه کسی باید برند شهر را بسازد، گفته شده است که این یک وظیفه اساسی است که توسط حاکمیت شهری و سیاست گذاران ساخته و پرداخته می گردد.
در این گزارش آمده است: ارزش برند یک شهر، نه تنها یک منبع ارزشمند برای آن شهر است بلکه یک نیروی محرکه برای توسعه شهر نیز هست، از این نظر که ارزش برند یک شهر مستقیماً بر جریان سرمایه، اطلاعات، کالا وپتانسیل آن تأثیر می گذارد.
یک استراتژی معین برای برند شهر می تواند صندلی آن شهر را ارتقا داده و انسجام و قدرت آن را تقویت کند.
منبع مقاله: تورنتو در لیست بارزش ترین برندهای شهری در دنیا قرارگرفت