مسیرهای فوق العاده و زیبای جهان

به گزارش مجله پیامک، گاهی جهتهای برخی سفرها خود به یک مقصد توریستی تبدیل می شوند

زیبایی های جهت به حدی است که دیگر مقصد اهمیت خود را از دست داده و گردشگران بیشتر برای لذت بردن از زیبای های جهت راهی سفر می شوند. البته این اتفاق بیشتر در سفرهای زمینی که افراد با چشم انداز ها اطراف و چشم اندازهای نزدیک روبرو هستند رخ می دهد. در این مطلب 10 جاده دیدنی که در سفرها با آنها می توان روبرو شد توصیف می شود. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مسیرهای فوق العاده و زیبای جهان

جاده 66 ، ایالات متحده آمریکا

جاده 66 مشهور به جاده مادر یک راستا زمینی افسانه ای در ایالات متحده آمریکا می باشد. طول این جاده بیش از 4000 کیلومتر بوده و 8 استان از شهرهای شیکاگو و لس آنجلس را به هم پیوند می زند.

جاده قراقروم ، پاکستان.

جاده بین المللی قراقروم در ارتفاع 4693 متری در نواحی مرزی چین و پاکستان واقع شده و مرتفع ترین جاده آسفالته دنیا به شمار می رود. جاده قراقروم در عین حال که دیدنی است، یکی از خطرناکترین جاده های دنیا نیز به شمار می رود.

جاده اقیانوس اطلس، نروژ

جاده اقیانوس اطلس (آتلانتیک) در کشور نروژ یک شاهکار مهندسی به طول 8.3 کیلومتر می باشد که شهرهای مولده و کریستیانسوند در فیوردهای غربی را به هم متصل می کند. این جاده دارای دهها پل بوده و روی جزایر کوچک و صخره های متعددی بنا شده و از فراز آب های اقیانوس اطلس شمالی عبور می کند. رانندگان هنگام سفر از این جاده احساس می کنند روی آب های اقیانوس در حال حرکت هستند.

گردنه سانی، آفریقای جنوبی

این جاده به طول 9 کیلومتر در ارتفاع حدود 2800 متری و منتهی الیه غرب استان کوازولو- ناتال آفریقای جنوبی در مرز با لسوتو ساخته شده است. گردنه سانی جاده ای بسیار تماشایی و در عین حال بسیار خطرناک است به دلیل دره های بسیار عمیقی که در این جاده وجود دارد، بهتر است راننده فاصله اش را از حاشیه جاده مشرف به این دره ها، حفظ کند.

شاهراه یک، کالیفرنیا.

پاسیفیک کاست هایوی (شاهراه ساحل اقیانوس آرام) از ابتدا تا انتهایش یک راستا رویایی است. طول این شاهراه 882 کیلومتر بوده در امتداد ساحل اقیانوس آرام قرار گرفته و از شهرهای مهمی چون سان فرانسیسکو و لس آنجلس می گذرد. چشم انداز ها پیرامون این شاهراه واقعا زیبا و دیدنی هستند.

جاده تیانمن، چین

جاده تیانمن تنها 11 کیلومتر است اما به همین دلیل کوتاه 99 پیچ وجود دارد که برخی از آنها (37 درجه زاویه) بسیار تند هستند، طوری که راننده ناوارد ممکن است در آن سرگیجه بگیرد. این جاده کوهستانی در شمال استان هونان چین به غارهای تیانمن منتهی می شود.

جاده بزرگ اقیانوس، استرالیا

جاده بزرگ اقیانوس در امتداد ساحل جنوب شرقی استرالیا بین شهرهای تورکای و آلنسفورد قرار گرفته است. این جاده در فهرست میراث ملی کشور استرالیا به ثبت رسیده است.

جاده دادس، مغرب

جاده کوهستانی دادس در شرق مراکش در کوهستان های اطلس علیا قرار گرفته است. این جاده پر پیچ و خم از جاذبه های توریستی کشور مغرب به شمار میرود.

جاده 40، آرژانتین

جاده 40 که به موازات سلسله جبال آند در آرژانتین ساخته شده است با طول 5500 کیلومتر، از طویل ترین جاده های دنیا به شمار می رود. چشم انداز ها پیرامون این جاده بسیار زیبا و متنوع است. جاده 40 از 20 پارک ملی و 18 رودخانه در کشور آرژانتین می گذرد.

جاده خلیج کیپ، جزیره موریس

جاده خلیج کیپ در جنوب جزیره موریس بین فلیک - آن - فلاک و بل اومبر واقع شده است. این جاده به میزان ای ایمن و راحت است که راننده نیز می تواند با خیال راحت چشم انداز ها چپ و راست جاده را مشاهده کرده و از آنها لذت ببرد. در یک سوی جاده، چشم انداز آب های فیروزه ای رنگ و در سوی دیگر چشم انداز یک پوشش گیاهی انبوه و متنوع، مسافران جلب خود می کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2059

به "مسیرهای فوق العاده و زیبای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیرهای فوق العاده و زیبای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید