مرگ سرکرده القاعده و فرمانده ائتلاف سعودی در جبهه های مأرب و البیضاء

به گزارش مجله پیامک، منابع یمنی از کشته شدن ده ها نفر از سرکرده های القاعده و نیر فرماندهان ائتلاف سعودی در جبهه شمال غرب مأرب و هم جبهه الصومعه در استان البیضاء خبر دادند.

مرگ سرکرده القاعده و فرمانده ائتلاف سعودی در جبهه های مأرب و البیضاء

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، منابع محلی در مأرب از کشته و زخمی شدن ده ها تروریست القاعده و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در جریان نبردهای شمال غرب شهر مأرب خبر دادند.

این منابع بیان کردند: نیروهای ائتلاف صنعا پیروز به خنثی سازی پیشروی نیروهای تیپ تکاور وابسته به نیروهای ائتلاف و تروریست های القاعده به سمت مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن در وادی نخلا در شمال غرب شهر مأرب شدند.

این منابع افزودند: نیروهای صنعا نیروهای ائتلاف را مجبور به فرار به سمت جبل الصفراء در غرب شهر کردند.

نیروهای مهاجم متحمل خسارات و تلفات سنگین شدند و دست کم 15 نفر از آنها به هلاکت رسید که در میان آن علی صالح حسن مبخوت العراده از فرماندهان ائتلاف سعودی به چشم می خورد.

بعلاوه 27 نفر دیگر از نیروهای ائتلاف سعودی و تروریست های القاعده زخمی شدند.

منابع یمنی اعلام کردند: آمبولانس ها در حال انتقال کشته و زخمی ها هستند.

هلاکت شماری از تروریست ها در استان البیضاء

منابع محلی در استان البیضاء اعلام کردند: نیروهای صنعا در جریان پاتک سنگین، مواضع تروریست های القاعده را در جبهه الصومعه هدف قرار دادند.

این منابع افزودند: توپخانه ارتش وکمیته های مردمی یمن بعلاوه نشست سرکرده های القاعده در منطقه ذی ناعم در استان البیضاء را هدف قرار دادند که بر اثر آن ده ها نفر از تروریست های القاعده کشته و زخمی شدند.

در جریان درگیری های جبهه الصومعه، ابوذر الطیابی سرکرده القاعده در البیضاء به هلاکت رسید.

بعلاوه در جریان حمله توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن به نشست سرکرده های القاعده در منطقه طیاب شماری زیادی از آنها به هلاکت رسیدند که در میان آنها احمد القیسی سرکرده القاعده در ذی ناعم و دو نفر از پسرانش، محمد حسین الجنیدی سرکرده نظامی القاعده در مودیه ابین و توفیق الفروی، عبدالحکیم مبارک القیسی و عثمان احمد عبدلاله المشدلی کشته شده اند.

این یک روز پس از آن رخ می دهد که معمر الاربانی وزیر اطلاع رسانی دولت هادی از آغاز عملیات نظامی موسوم به النجم الثاقب در استان البیضاء خبر داده بود.

منابع یمنی اعلام کردند که تروریست های القاعده در الصومعه در استان البیضاء، با حمایت تروریست های سلفی مورد حمایت امارات در جنوب یمن، دست به حمله زده بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1734

به "مرگ سرکرده القاعده و فرمانده ائتلاف سعودی در جبهه های مأرب و البیضاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ سرکرده القاعده و فرمانده ائتلاف سعودی در جبهه های مأرب و البیضاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید