گروه تراکتور با یک رقیب دوست داشتنی در آسیا

به گزارش مجله پیامک، تراکتور ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دو حریف سرسخت دارد.

گروه تراکتور با یک رقیب دوست داشتنی در آسیا

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، قرعه کشی مرحله گروهی فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا در حالی ظهر امروز در کوالالامپور مالزی برگزار گردید که تراکتور ایران در گروه B باید با تیم های شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده ملاقات پلی آف الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق رقابت کند.

تراکتور که آخرین بار در فصل 2018 تجربه حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورده بود، فصل گذشته با راهنمایی ساکت الهامی به قهرمانی در جام حذفی رسید و در لیگ برتر هم صندلی چهارم را به دست آورد تا با این عملکرد سهمیه حضور مستقیم در آسیا را کسب کند.

سرخ پوشان فوتبال تبریز که پس از سه سال دوری از لیگ قهرمانان، دوباره به عنوان یکی از نمایندگان ایران در آسیا حضور خواهند داشت، رقبای سرسختی دارند که به غیر از یک حریف، در گذشته سابقه تقابل با دو تیم دیگر را نداشته اند.

تیم تراکتور آخرین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را در فصل 2018 تجربه کرد که عملکرد ضعیفی در این رقابت ها داشت و با کسب تنها دو تساوی از دو ملاقات رفت و برگشت برابر الجزیره امارات و با 2 امتیاز در قعر جدول گروه A و پایین تر از تیم های الاهلی عربستان، الجزیره و الغرافه قطر نهاده شد.

اما تراکتور در فصل 2016 لیگ قهرمانان عملکرد درخشانی در مرحله گروهی ارائه نموده بود و با کسب 12 امتیاز، بالاتر از الهلال عربستان، پاختاکور ازبکستان و الجزیره امارات ایستاد و صدرنشین گروه C شد ولی در مرحله یک هشتم نهایی برابر النصر امارات مغلوب شد و نتوانست به دور دوم حذفی راه پیدا کند.

شادی بازیکنان تراکتور پس از پیروزی در بازی برگشت مرحله گروهی فصل 2016 لیگ قهرمانان آسیا مقابل پاختاکور ازبکستان که با گل های آگوستو برزیلی و سعید آقایی پیروز به کسب پیروزی 2 بر صفر شدند تا این چنین برابر پرشورها جشن بگیرند

حالا تراکتور در بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا امیدوار است مثل 5 سال قبل نمایش خوبی در مرحله گروهی ارائه کند و بتواند در تقابل با شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده بازی الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق سربلند بیرون بیاید.

از بین تیم هایی که تراکتور باید در فصل 2021 گروه B لیگ قهرمانان آسیا با آنها رقابت کند، تنها پاختاکور ازبکستان است که سرخ پوشان تبریزی با آنها بازی داشته اند.

آخرین تقابل یک تیم ایرانی مقابل پاختاکور به ملاقات مرحله حذفی فصل قبل لیگ قهرمانان برمی شود که پرسپولیس توانست این تیم ازبک را شکست دهد؛ ملاقاتی که در دقیقه 17 با اخراج جلال الدین ماشاریپوف، ستاره پاختاکور همراه بود

تراکتور در فصل 2016 لیگ قهرمانان در بازی رفت با یک گل در زمین پاختاکور مغلوب شد، اما در ملاقات برگشت به رجحان دو بر صفر برابر ازبک هادست یافت که همین نتیجه درخشان در نهایت منجر به صعودشان به عنوان صدرنشین مرحله گروهی شد.

اکنون تراکتوری ها امید زیادی دارند تا مثل پنج سال قبل، تقابل با پاختاکور برای آنها خوش یمن باشد و بتوانند حریف ازبکستانی را که یکی از مدعیان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا هم بود را شکست دهند و به دور حذفی برسند.

شارجه امارات در حالی جزو سید یک فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و در یک گروه با تراکتور نهاده شد که سال گذشته عملکرد خوبی در لیگ برتر امارات نداشت و تا انتها هفته نوزدهم در صندلی پنجم ایستاد، اما به دلیل نیمه کاره ماندن لیگ امارات بخاطر شیوع ویروس کرونا، شارجه به علت قهرمانی در فصل 19-2018 ، درست مثل سال قبل به عنوان اولین نماینده امارات در آسیا شرکت داده شد.

پاختاکور ازبکستان اما حریف دشواری برای تراکتور خواهد بود؛ آنها سال گذشته به قهرمانی در لیگ برتر و سوپر کاپ دست یافتند و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز نمایش خوبی برابر پرسپولیس ارائه کردند که یک اخراجی برنامه آنها را برهم زد تا نتوانند به نیمه نهایی برسند.

علاوه بر شارجه امارات و پاختاکور ازبکستان که اکنون در لیگ های خود صدرنشین هستند، نیروی هوایی عراق نیز که باید در پلی آف به مصاف الوحده عربستان برود هم در حال حاضر صدرنشین سوپر لیگ عراق است که اگر به دور گروهی برسد، می تواند حریف سرسختی برای تراکتور باشد.

تیم های گروه B فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا به صورت زیر هستند:

شارجه امارات- تراکتور ایران- پاختاکور ازبکستان- برنده پلی آف دو(الوحده عربستان- نیروی هوایی عراق)

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1457

به "گروه تراکتور با یک رقیب دوست داشتنی در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه تراکتور با یک رقیب دوست داشتنی در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید