قانون تازه AFC علیه تیم های ایرانی!

به گزارش مجله پیامک، با قانون تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ها می توانند نام تمامی بازیکنان خارجی را در لیست آسیایی خود ثبت کنند. خبری که به سود تیم های ایرانی نیست.

قانون تازه AFC علیه تیم های ایرانی!

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم نو و جنجالی درخصوص برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال های آینده گرفته است. آنگونه که خبرنگاران و رسانه های سعودی خبر می دهند، AFC در مورد ظرفیت استفاده از بازیکنان خارجی در فهرست آسیایی تیم ها تنو نظر کرده که این قانون نو اصلا نمی تواند برای تیم های ایرانی خبر خوبی باشد.

الشرق الاوسط در این زمینه نوشته است که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا با ثبت نام تعداد بازیکنان خارجی مطابق با قوانین ثبت نام محلی فدراسیون هر کشور موافقت می کند، مشروط بر اینکه قانون فعلی استفاده از 3 بازیکن خارجی و یک بازیکن آسیایی برای هر بازی همچنان و تا انتها نسخه سال 2022 ادامه داشته باشد. این بدان معناست تیم هایی نظیر الهلال و النصر که از 7 بازیکن خارجی بهره می برند، می توانند نام تمامی آنها را ثبت کنند اما برای حضور در میدان، باید طبق قانون فعلی 3+1 عمل کنند.

این کمیته در ادامه تصمیمات نو خود به هر باشگاه این فرصت را داده است تا به جای ثبت نام 30 بازیکن برای فهرست آسیایی خود، نام 35 نفر را در فهرست خود ارسال کند تا تیم ها مسئله ای بابت کمبود بازیکن نداشته باشند. ضمن اینکه تیم ها تا 31 دسامبر 2022، همچنان از قانون 5 تعویض در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می کنند.

این قانون نو از این لحاظ نمی تواند برای تیم های ایرانی خوب باشد که رقبای آنها می توانند با بازیکنان خارجی متنوعی به مصاف کنندگان ایران بروند. به طور مثال، باشگاه الهلال طبق قوانین حاکم بر فوتبال عربستان از 6 بازیکن خارجی و یک بازیکن آسیایی در ترکیب خود بهره می برد. اما در نسخه کنونی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، الهلال مجبور به حذف نام 3 بازیکن خارجی خود بود و به همین دلیل گوستاوو کوئلار، آندره کاریلو و سباستین ویتو از فهرست این تیم در آسیا کنار گذاشته شدند و آنها در دیدار برابر استقلال و پرسپولیس غایب بودند و در فینال لیگ قهرمانان برابر پوهانگ استیلرز نیز نمی توانند تیمشان را همراهی کنند. یا حتی تیم النصر مجبور شد در نسخه فعلی این رقابت ها، فونس ماری مدافع ویارئال اسپانیا را که به خدمت گرفته بود، در فهرست آسیایی خود قرار ندهد.

اما با قانون نو، تیم ها می توانند نام تمامی بازیکنان خارجی خود را ثبت کنند و در صورت مشکلاتی نظیر مصدومیت، محرومیت و یا تصمیمات تاکتیکی کادرفنی، جای خود را به سایر بازیکنان خارجی بدهند. نکته مهم قانون نو این است که همچنان هر تیم می تواند حداکثر از 3 بازیکن خارجی و یک آسیایی در هر دیدار استفاده کند و سایر بازیکنان خارجی نمی توانند در فهرست مربوط به آن بازی حضور داشته باشند اما به هر شکل دست مربیان تیم های عربی و بخصوص عربستانی برای هرگونه تغییری باز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1888

به "قانون تازه AFC علیه تیم های ایرانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون تازه AFC علیه تیم های ایرانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید